Informatii generale
- Categorie: Soft
- Judetul: Bucuresti
Descriere
Dupa cum sugereaza titlul proiectului , tema acestuia este reprezentata de capitolul “Arbori” din programa de informatica de clasa a 11-a (profilul matematica-informatica), acesta fiind proiectat in limbajul de programare C++. Proiectul a fost conceput in scop didactic , sub forma unui software educational care faciliteaza studierea conceputului de “Arbore” in programare.
Pagina principala a proiectului este una de tip meniu, fiind alcatuita din butoanele sectiunilor : Definitie, Verificare, Memorare, Notiuni, Cost, Test.
Printre acestea:
Sectiunea Definitie este dedicata insusirii notiunii de “arbore”, intr-un mod cat mai simplu si in acelasi timp dinamic.
Sectiunea Verificare prezinta codul sursa utilizat pentru a verifica daca un graf neorientat este arbore sau nu. Reprezentarea modului de functionare a programului de verficare este schematica si se poate observa evolutia valorilor variabilelor utilizate in codul-sursa, aceasta metoda avand ca scop simplificarea procesului de invatare. Acelasi stil este folosit si in sectiunea cu denumirea Memorare, ce prezinta metode de memorare ale arborilor.Pe parcursul prezentarii metodelor se permite modificarea fisierului caracterictic grafului pentru care se face memorarea, introducerea numarului de noduri si a muchiilor facandu-se de la tastatura.
O etapa importanta in cadrul procesului de invatare, este testarea cunostintelor. In functie de rezultatele acesteia se pot aprecia efectiv, capacitatea materialului didactic de a-si fi indeplinit functia sa principala : de a favoriza procesul de invatare, prin prezentarea informatiilor schematic si interactiv. In scopul testarii, a fost special conceputa sectiunea Test , formata dintr-un set de 10 intrebari cu variante de raspuns cu referire la capitolul “Arbori”. In vederea alcatuirii unui test cat mai interactiv si simplu de utilizat, la baza fiecarei intrebari este pus la dispozitie un ecran cu functie de desenare, ceea ce permite schitarea datelor problemelor, ajutand astfel la determinarea raspunsului corect. Selectarea raspunsului corect se face cu ajutorul mouse-ului, mai exact incercuind varianta a, b,c sau d.
Prin urmare, proiectul didactic “Arbori” urmareste, prin structura sa si prin metodele utilizare, sa realizeze schematizarea eficienta a materiei in vederea crearii unui cadru interactiv si dinamic, care sa favorizeze invatarea rapida si logica.
Tehnologii
Turbo C++
Cerinte sistem
Windows XP, Turbo C++ instalate
Realizatori
Damascan Alexandrina
- Scoala: Colegiul National Bilingv “George Cosbuc”
- Clasa: 11
- Judet: Bucuresti
Turturean Vanda
- Scoala: Colegiul National Bilingv “George Cosbuc”
- Clasa: 11
- Judet: Bucuresti