Ce zice-ti de Bomber Man-ul ala lucrat in Opne Gl… Am reusit sa cuprind doar 3 faze din joc pt ca numai atatea accepta site-ul… In prezent jocul este intr-un stagiu mult mai avansat desi nu a trecut nici o saptamana.
As fi vrut sa adaug si joc “la Dublu”(de pe acelasi computer doi jucatori), dar nu am idee cum sa afisez harta. In Open Gl nu pot afisa procesele a doua camere simultan pe ecran… Pot afisa doar una, si ca sa pot afisa ce face fiecare jucator trebuie sa afisez totul de deasupra hartii. Si cum hartiile variaza intre 10 si 40(ca marime pe axele 3D), s-ar vedea prea mici jucatoriii…
Astept Raspunsuri…
Cum folosesti OpenGl-ul? Personal folosesc o suita de componente pentru Delphi in care se lucreaza tare frumos si din cate imi aduc aminte se putea afisa procesele a doua camere pe ecran
incubus
Cum folosesti OpenGl-ul? Personal folosesc o suita de componente pentru Delphi in care se lucreaza tare frumos si din cate imi aduc aminte se putea afisa procesele a doua camere pe ecran
Pai eu folosesc GlScene ca engine grafic, dar aici nu ai cum sa afisezi ce se vede prin doua camere in acelasi timp... Desi s-ar putea improviza, dar cu improvizarea as ajunge de la 50-60 fps la 5-6 fps ceea ce nu-i prea bine.... Dar totusi ce zice-ti de joc ??? Cum sta la grafica... Ii posibil sa pun un demo pe net... Desi nu as avea nici unde spatiu destul sa-l pot pune...
Il folosesti ca engine grafic? nu mai spune. Eu ultima oara l-am folosit ca generator de numere aleatorii, si cand m-am apucat de Delphi l-am folosit ca driver pentru placa de retea…
Eu m-am referit la altceva. Ai folosit componentele de OpenGl din Delphi sau ai programat tu linie cu linie tot? Adica, ai folosit o mediere intre tine si OpenGl sau nu? Cu alte cuvinte stii OpenGl sau nu? La asta ma refeream. Eu, unul, nu stiu.
Si… Bombermanul e destul de misto, dar parerea mea este ca se putea un pic mai multa originalitate.
Incubus…nu fi prea aspru ca o sa te ingalbenesti …apropo eu ultima oara am folosit opengl ca si inlocuitor pentru pasta de dinti…
Cand voi il foloseati ca pasta de dinti era alta problema…
Acum eu il folosesc pt afisarea grafica…
Da intradevar am inceput sa invat Opne Gl-ul de acum 2 ani si am tot incercat sa duc ceva pana la capat, dar nu am reusit din cauza ca era plictisitor sa faci totul de unul singur. Pe aici prin Bistrita nu am intalnit inca nici unul care sa stie Delphi la un nivel destul de superior sa sa stie macar cat stiu eu sa nu trebuiasca sa-l invat. Si de Open Gl nici n-are rost sa caut ca nu prea multi stiu de el… Asa ca am invatat de unul singur…
Am participat cu prima varianta a acestui joc(in care nu aveai nici un scop, adik doar puneai bombe si distrugeai pereti…) la etapa judeteana a concursului de Informatica Aplicata de la Buzau, dupa care la nationala m-am dus cu “o tentativa de 3D Shooter”, si ala doar inceput, unde mi s-au scazut toate punctele pt ca nu avea finalitate. Asa ca acesta ii singurul proiect care foloseste Open Gl si este intr-un stagiu destul de avansat(finalitate).
Daca vrea careva sa ma ajute la constructia jocului(sa faca rost de texturi/modele 3ds/modele MD2/sunete/etc…) ii bine venit !!!
Daca mai aveti intrebari … intrebati-ma…
Care concurs de informatica aplicata?
Stii cumva vreun site de-al lor?
Concursul asa se numeste: Concursul informatica aplicata. Iti sugerez sa nu te uiti pe site ca iti pica cheful . Intra pe www.isjbz.ro si acolo ai un link catre site-ul lor. Dar hm… surpriza, au uitat sa cumpere cartela de reincarcare pentru domeniul myx .
Cerinte sistem: AMD/INTEL 1400 mhz, placa video 64 MB(minim GF4 MX 440), placa de sunet, boxe, 256 DDRam
Hm… nu stiu eu o boaba de OpenGl sau Delphi, dar da-o-ncolo de treaba. O sa ajungem sa ne trebuiasca Pentium 4 3.3ghz cu HT, 1gb DDR si nVidia quadro ca sa jucam Solitaire.
De ce sunt asa de mari cerintele de sistem ? Quake 3 inca ruleaza optim pe K6-2 350 mhz. al meu. Si tu imi spui ca eu sa pot juca jocul tau am nevoie de atatea cerinte? Poate sunt eu prost si nu stiu cu ce se mananca. Arata-ne un filmulet cu un demo cu jocul tau sa vedem ce poate.
Hai sa-ti explic de ce.
Quake 3 este un joc facut ca lumea. Este programat de o echipa de oameni bine pregatiti, care s-au gandit bine la resursele cerute de joc.
Cat despre bomberman 3d… nu stiu, dar cred ca autorul ori vrea sa fie sigur ca programul ruleaza si a scris configuratia calculatorului de acasa, ori nu stie ce inseamna optimizare
a… da era sa uit.
programatorii profesionisti de jocuri isi cam fac engine-ul lor grafic sau il iai pe altul si il modifica, particularizandu-l la ce au nevoie.
Daca ati avea habar de Open Gl ati stii ce ar cere acel engine …
De exemplu o simpla scena Open Gl goala ruleaza cu 1000 FPS.
Daca mai adaug o chestie(un model) deja scade la 300 FPS.
Ce sa mai zic daca mai adaug alte chestii…
Intradevar daca ai bani sa cumperi un engine se poate mai bine…
Chestia cu creatul unui engine ii absurda !!!
Deci nu are rost ca un incepator in programare, sau unul care nu stie de loc sa-si puna problema de profesionalism…
Stiu ce-i ala OpenGl, si vreau sa-ti spun ca stiu un om care si-a facut singur engine-ul grafic si-i in clasa a XI-a (rushinica). Don’t talk about things u don’t know about. (apropo, proiectul cu care am luat anul trecut locul II folosea OpenGl si rula pe un P 200 mmx. intr-adevar, nu avea scene asa de incarcate, insa totusi… sa fim seriosi).
Nu trebuie sa te lauzi ca folosesti OpenGl-ul, sau ca stii cum se foloseste, pentru ca… nu stii
In primul rand, se scrie: “OpenGL”(sau “OGL”). Apoi, sa stiti ca aveti mult mai multe chestii bune din a programa in C++&OGL decat Delphi&OGL. Daca nu ma credeti, cautati pe net si o sa vedeti ca toate jocurile bazate is facute in (C++|asm)&(OGL|DirectX).
Faceti-va propriul engine. De la zero. Si nu doar “motor grafic”. “Motor grafic” desemneaza partea de rendering, si nu toate celelalte componente strict necesare unui engine(si nu ti le insirui eu, nu vreau sa-ti dau idei).
add2003, ai cum afisa 2 viewporturi deodata: vezi glViewport(…) si glScissor(…). Daca faci mai multe viewporturi nu-ti scade FPS in halul ala… sa fim seriosi. Apoi: rusinica… spui ca inveti OpenGL de 2 ani si nu ti-ai facut inca un engine…
Apoi:
Daca vrea careva sa ma ajute la constructia jocului(sa faca rost de texturi/modele 3ds/modele MD2/sunete/etc…) ii bine venit !!!
[/quote:2nwqryed]
Ai grija la “sa faca rost”… Se spune “sa faca”… Ideal ar fi sa nu dai copy/paste la cod si sa-ti faci singur toate resursele. Programatorii profesionisti nu iau un engine sa-l modifice, ci-l fac pe al lor.
De exemplu o simpla scena Open Gl goala ruleaza cu 1000 FPS.
Daca mai adaug o chestie(un model) deja scade la 300 FPS.
Ce sa mai zic daca mai adaug alte chestii…
Mda, asa este daca folosesti modele de mii de vertecsi si nu faci nici o optimizare: backface culling, occlusion culling, frustum culling. Apoi mai iti poti tine geometria in quadtrees(pt heightmapuri), octrees(pt obiecte), BSP Tree(tot pt obiecte, doar ca operezi cu poligoanele fiecarui obiect).
[quote:2nwqryed]
Stiu ce-i ala OpenGl, si vreau sa-ti spun ca stiu un om care si-a facut singur engine-ul grafic si-i in clasa a XI-a (rushinica).
Nu-i ceva extraordinar. Primul engine l-am facut anul trecut (cls. X) si am ajuns cu el(sub forma unui joc) la Galaciuc dupa doar 1 an de OGL.
Din pacate, incubus are dreptate. Nu prea stii sa folosesti corespunzator OGL.
Apoi, cred ca faza cu punerea unui screenshot este cel putin nasoala fiindca elementul surprizei chiar conteaza. Imi pare rau sa vad ca nici anul asta nu e sectiune separata de jocuri si sper ca din juriu vor face parte oameni care s-au jucat pe PC/PS/whatever minim 2h(in afara de solitaire), adica sa stie “ceva”.
Fain joc, foarte frumos shi complex (cred) dar …
Ma Adi … ce draq, shi aici ai venit sa “otraveshti” forumul, nu te mai umfla in pene atata ca strica shi s-ar putea sa te trezeshti la natzionala cu multe surprize (… aviz amatorilor care stiu sa faca farse bune in tabere ). Hai ca am glumit cu farsele dar sa revenemi … in tentativele mele de a trece de la VB la Dlephi (ca doara deh … add2003 ii cu mine in liceu shi am zis ca poate poate o sa ma ridic la “standardele mariei sale” !) am avut multe piedici: incepand cu libajul specific Pascal care l-am trecut … am luat cartzi de-a IX - X - XII de info (limbaj Pascal ) shi am invatzat un pic ca sa am shi eu habar.
Ash vrea cum sa va povestesc experientza mea cu limbajul de programare Delphi (versiunea 6.0 Enterprise)
Un prieten ma tot batea la cap sa invatz Delphi ca cica ii fain. M-am pus sa caut pe la prieten un Delphi shi am gasit Delphi 6.
Ambitzios shi bucuros ca deja incepeam sa pricep un pic de Pascal am citit tutorialul acela frumos din Help-ul Delphi-ului 6 (daca Visual Basic este intitulat Drag&Drop apoi … va rog sa vedeti cate linii de cod va trebe sa faceti un editor de documente simplutz dupa tutorialul prezentat de cei de la Delphi).
Am inceput sa caut pe internet tot felul de tutoriale shi alte porcarii … intre timp am inceput sa fac in Delphi (e adevarat ca aveam cunoshtintze medii despre Win32API) un ShutDown Timer, “proiect” care consideram ca este destul de bun pentru un inceput. L-am realizat cu success … daca nu ma credetzi da-timi un mail si va trimit sursa.
Vroind sa-mi transpun din VB in Delphi programul meu administrare de NetCafe dar m-am lasat pentru ca era prea complex proiectul.
Dupa lungi meditatii am decis sa ma apuc de programat jocuri shi am apelat la cel care vorbeste raspicat despre “OpenGL in Delphi” (stiti la cine ma refer). M-a refuzat in fatza dupa ce i-am cerut componentele de GL-Scene (enginul pe care il foloseste) pe motiv ca el s-a chinuit sa le downloadeze fishier cu fishier (… laso-n colo de treaba, ma Adi tu ai auzit de un Download Manager sau ceva de genul ala) … ok am acceptat lucru acesta shi m-am dus acasa dezamagit, dar cu o vointa de fier sa stau in noaptea aceea si 4 ore sa-mi downloadez Gl-Scene … am intrat pe site shi nu shtiu daca a durat mai mult de o ora sa-l downloadez (intradevar … Adi a downloadat fishier cu fishier o versiune care inca nu este cuprinsa intr-un pachet de instalare). Am instalat cu success componentele shi m-am trezit in Delphi ca aveam ceva ce semana cu o interfata de program de animatie 3D (puteam sa adaug obiecte, camere, surse de lumine … shi cate shi mai cate … doar apasand cateva click-uri) … vazand in ce sistem lucra ADI cu OpenGlide-ul … m-am lasat bucuros de Delphi shi am imbratzishat inapoi (deja era ranit din punct de vedere sentimental) pe batranul VisualBasic 6 shi a lui DirectX7 Type Library … shi am pornit spre realizarea unui engine , a iesit ceva … adica o varza dar totusi pentru un neexperimentat in 3D e bine… o tentativa de 3D shooter … sau mai bine spus (ceva in genul ce avea add2003 la Buzau): o camera ce se plimba printre nishte tuneluri. O sa vin cu el in tabara sa-l vedeti shi voi (… uimitor ca programul meu ruleaza shi pe un Pentium la 200 MHz … nu are nevoie de un PC la 1400 MHz).
Cam asha o fost povestea … intre timp m-am reapucat sa lucru la proiectul acela cu NetCafe-ul in VisualBasic shi a ieshit ceva frumos, sper ca o sa va placa.
Deci Adi, daca vrei sa mai vorbeshti te rog sa-ti alegi bine vorbele shi sa nu te mai dai mare cu tot felul de chestii pe care tu nu le-ai facut shi nu te avanta in discutzii despre care nu shtii multe chestii.
Te rog frumos sa nu crezi ca sunt rau dar dupa ce am vazut ce scandal ai facut pe forumul de la Buzau (… baietzi, va rog sa vizitati forum-ul) am luat decizia sa “te pun la punct” ca deja nu m-ai rezistam.
Nu mai face lucruri dintrastea ca incepi tu singur (… nu noi …) sa te excluzi din comunitatea de programatori (liceeni) shi nu e bine … itzi spun eu.
Apropo … pe celalat forum ziceai ca eshti offline pana in septembrie.
Alta chestie … ai avut mare noroc la faza pe judet ca nu “te-am dat in gat” la comisie pentru ca ai venit cu PC-ul propriu la prezentare (nu cred ca regulamentul de concurs aproba asha ceva) dar totushi … sa spunem ca a fost cinstit. Mersi mult inca odata pentru ca i-ai facut la baiatu ala cd-ul cu Visual Studio pentru ca avea nevoie de un impuls pozitiv (pe care sper ca i l-am oferit).
Sper sa avem parte de o tabara cat mai super impreuna (avand in vedere ca mergem in aceeashi echipa) shi nu mai fi asha egoist shi suparat ca face rau la sanatate … pe bune.
Te salut ! Shi sa auzim numai de bine!
auch…
Draguta poveste dar, asta o sa starneasca conflicte. Poate va luati la bataie prin autocar sau in drum sper Focsani
Why don’t you 2 kiss and make up ?
Adi, imi (ne) arati si mie (noua) ce te-am rugat ? Un demo sau macar un filmulet cu joculetul tau ?
Draguta poveste dar, asta o sa starneasca conflicte. Poate va luati la bataie prin autocar sau in drum sper Focsani[/quote:3mkw20pv]
Nu cred ca o sa existe conflicte sau batai pe autocar pentru ca eu am respect fata de adi shi vad in el un programator bun (dar putin cam egoist).
Am simtit nevoia sa spun si eu ceva pentru ca in tabara de la Buzau (... sau unde o fost) s-a luat de un prieten de-a meu de la alt liceu(coleg de breasla in VB).
[quote:3mkw20pv]Why don't you 2 kiss and make up ?
Nu cred ca ash vrea asha ceva ..... am prietena ! :smile: ... make up ..... why ? N-am fost niciodata certati.
Inca odata spun sper sa avem o tabara cat mai frumoasa impreuna.
Aha…
Am citit deja toate romanele scrise aici…
Si faza cu engine-ul… si faza de la Andrei cu Delphi… etc…
Delphi nu-i asa de usor precum cred unii, mai ales ca informatica a ajuns de la o pasiune la un hobby(adik a inceput sa piarda prioritate la mine cu timpul) si de aceea am cam stacnat de un an incoace.
Sa incepem cu inceputul de la primele mesaje :
Acolo unde zicea cineva ca “sa faca rost” ar trebui fi “sa faca” este putin cam exagerata. Pana a ajunge la “a face” modele in 3ds Max sau in alte programe de 3D Modeling iti trebuie mult prea multa experienta. Ma refeream la a face nishte modele care se semene macar cu ce ar trebui sa fie. Si eu am incercat destul de mult timp sa-mi fac singur modelele, numai ca am ajuns la nishte obiecte care nu aveau nici o legatura cu cea ce trebuia sa fac.
Dupa aceea la faza motorul grafic Open Gl, sau cum ii spune…
Nici tu nu cred ca stii ce inseamna motot grafic… Poate ca nici eu dar am studiat destula vreme treaba asta…
Motor grafic fac producatorii de cipset-uri video(ex NVidia/ATI/Matrox…).
Programatorii doar folosesc ceea ce fac producatorii de placi si le mai completeaza… De exemplu in Open Gl aproape toate efectele grafice pe care le observi le genereaza placa video(ex: ceata/luminile/etc).
Poate ca nu am dreptate dar daca te interesezi pe forumuri asa cum m-am interesat eu o sa-ti spuna la fel…
Revin mai tarziu cu alt mesaj in continuare pt ca acum trebuie sa ma intorc la scoala…
Tot ce pot sa-ti zic e ca a-ti face resursele “ar fi frumos” si corect (fair-play) fata de restul participantilor. Daca eu am bunul simt sa-l pun pe artist sa faca un model si ma multumesc cu el asa cum este, ar fi interesant daca ai incerca, cel putin, sa nu te lauzi sau sa nu incurajezi practica de a lua pur si simplu. Nu pot decat sa-ti recomand niste tutoriale si sa-ti spun ca nu trebuie sa lucrezi 12h/zi ca sa faci un model patratos…
Apoi, motor grafic … Eu l-am tradus mot-a-mot din engleza (graphics engine). Sper ca ai realizat asta. Si apoi, o definitie de la microsoft:
graphics engine
n. 1. A display adapter that handles high-speed graphics-related processing, freeing the CPU for other tasks. Also called graphics accelerator, video accelerator. 2. Software that, based on commands from an application, sends instructions for creating graphic images to the hardware that actually creates the images. Examples are Macintosh QuickDraw and Windows Graphics Device Interface (GDI).
[/quote:2f97zh3y]
definitia e luata de la: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fglossary%2fG.asp
Dupa cum vezi, eu am avut dreptate cand te-am corectat, tu nu… Nu stiu pe ce forumuri te-ai interesat, eu am apelat pur si simplu la un dictionar (glosar). E mai logic, nu?
[quote:2f97zh3y]
De exemplu in Open Gl aproape toate efectele grafice pe care le observi le genereaza placa video(ex: ceata/luminile/etc).
Nu si daca emuleaza softwareul (nu ai placa cu suport OGL, dar ai driveuri).
add2003
Intradevar daca ai bani sa cumperi un engine se poate mai bine...
Chestia cu creatul unui engine ii absurda !!!!!!!!!!!!!
Deci nu are rost ca un incepator in programare, sau unul care nu stie de loc sa-si puna problema de profesionalism....
Tu ce esti "incepator" sau "unul care nu stie stie de loc" ???
Vb. fara sa stii...mai ales la faza cu engine-ul. Nu trebuie sa fi facut parte din echipa ce a lucrat la Quake III ca sa poti sa realizezi un engine cat de cat acceptabil in OGL. Bineinteles daca vrei sa inveti cu adevarat sa lucrezi in OGL ar cam trebui sa lasi GLScene-ul si alte cele la o parte...nu de alta dar folosirea lor nu prea mai tine de programare ci mai mult de operare...
Jocul asa arata "binishor" dar inca nu e la nivelul la care sa te poti lauda cu el... :hankey:
Bafta in continuare !
… glscene SUX !