add2003
Deja m-am saturat de toate prostiile cu "engine-ul propriu" la respectivele jocuri, respectivii autori de jocuri... Cea mai mare tampenie pe care am putut-o auzi pe acest forum a fost cea cu engine-ul fara inspiratie de nicaieri, etc...
Presupun ca te referi la afirmatiile mele... Daca da, alege-ti mai inspirat cuvintele, nu cred ca esti tu in stare sa ma judeci pe mine si sa decizi daca sunt tampit sau prost.
Si problema mea era sa nu iei un engine de pe net, sa-l configurezi in o saptamana si sa zici ca este jocul tau. Cat despre inspiratie, sustin in continuare ca nu-i NORMAL sa
furi(furt, la care te referi atat de frumos prin cuv. "inspiratie"). Cat despre imposibilitatea realizarii unui engine, exista TUTORIALE, CARTI si DEMOuri.
add2003
Daca ai ajunge tu sa faci un engine de la A la Z ar trebui sa fi presedintele Microsoft(scuzati-mi exprimarea, dar sunt nervos), sau un geniu uitat de restul lumii...
Din cate stiu eu, Bill Gates s-a lasat de programare dupa primele cateva miliarde de dolari.
un geniu uitat de restul lumii nu este NIMENI. Si daca crezi ca toti cei care-si fac propriul engine sunt genii, multmesc! Si in plus, un engine nu trebuie neaparat sa fie facut de la A la Z, un engine trebuie sa reflecte exact ce ai vrut de la el.
add2003
Poate ca sunt mult prea nervos, dar din propriii experiente iti spun asta... EU de unul singur m-am chinuit ani de zile(mai mult de 5), sa fac un joc, sa-l duc pana la capat, sa ajunga sa fie jucat si de alti copiii(in afara de mine), sa fie placut si sa ruleze destul de bine pe calculatoare care sa poata sa si le permita oricine...
Ti-ai ales gresit domeniul! Iti sugerez o reprofilare! Nu te plange ca esti de unul singur(la fel is si eu), presupun ca te ocupi cu partea de programare... Uita-te atent la creditele jocurilor pe care le joci si o sa observi ca majoritatea au 5-10 programatori si zeci de: artisti, testeri, muzicieni, oameni ce se ocupa cu marketingul, etc...
add2003
Va dati seama ca pe cont propriu era o tampenie sa incep sa-mi fac un engine propriu... Poate ca ajungeam un cretin fata de ceilalti care lucrau in acelais domeniu cu mine... Aici la Bistrita exista destuli care stiu foarte bine Open Gl
NU cred. (btw: nici eu nu stiu
foarte bine OpenGL).
add2003
stiu sa manevreze foarte usor multe limbaje de programare, dar si daca s-ar aduna toti la un loc nu ar reusi sa creeze mai ales un engine 3D care este foarte complex...
SI?
add2003
Daca ar fi vorba de un engine 2D, nu ar fi probleme pt ca te poti folosii de o fereastra normala de windows, sa schimbi rezolutia desktopului automat si sa-ti bati joc de Canvas-ul ferestrei. Dar aici e vorba de un engine 3D, adik de lucru restrans cu placa video... Ca sa vorbim cat mai explicit ar fi vorba de un limbaj 100% Assembler fara a fi scris intr-un mediu de dezvoltare ca C-ul si Delphi-ul...
M-ai pierdut. Cine ti-a spus tie ca la un engine 3D nu poti folosi o fereastra normala de windows? Aah, depinde ce intelegi prin "normala"... Engine-urile de pe piata sunt scrise in C++ si/sau asm si in nici un caz 100% asm. Foarte rar in Delphi. Ah, si de ce sa-ti "bati joc de canvasul ferestrei"?
add2003
Daca sustii in continuare ca ai facut tu engine-ul iti dau o tema de casa ca sa-mi explici ceva. Desi lucrez cu Open Gl-ul exista unele chestii pe care eu le folosesc in joc si habar nu am cum sunt facute pentru ca nu exista sursa pt asa ceva...
Iti sugerez meditatiile, sunt un prof rau. Poti foarte bine sa lucrezi cu OGLu si sa nu stii cum face ceea ce face... Poate(SIGUR) faci confuzie intre engine si librarie grafica. OpenGL este o librarie grafica. Un engine(3D) este construit pe o librarie grafica. Si da, mi-am facut engine-ul. Daca mi-am facut engine-ul nu inseamna ca am rescris OpenGL. Tu asta crezi?
add2003
Ex: explica tu cum a fost conceputa Ceata....
Ceata a fost conceputa din nevoia game-developerilor de a simula mai bine realitatea.