Diferentiere Educational de Utilitar

Am vazut ca anul acesta s-a introdus sectiunea multumedia, dar s-au “compactat” utilitarul cu educationalul. Mi se pare umpic cam “anapoda” aceasta decizie. De ce? Pentru ca un soft utillitar nu are ce are cel educational si invers. Mai ales sa nu vorbim ca in fata unui utilitar (joc cel mai probabil), un educational pur si simplu paleste. Cel putin sper ca, corectarea pentru utilitar sa se faca dupa barem de utilitar si edu dupa barem de edu.

Voi ce parere aveti?

Concursul se va desfasura pe sectiuni:

* soft utilitar
* soft educational
* pagini web


Inscrierea nu se face separat pentru utilitar si educational. In tabara se completeaza formularul pentru asta. Ar fi aiurea punerea la comun a celor 2 sectiuni.

St3faN

Concursul se va desfasura pe sectiuni:

* soft utilitar
* soft educational
* pagini web


Inscrierea nu se face separat pentru utilitar si educational. In tabara se completeaza formularul pentru asta. Ar fi aiurea punerea la comun a celor 2 sectiuni.


Si sectiunea multumedia unde ramane?;))

Multimedia e partea cu pozele din cate stiu eu… Anul trecut nu a fost sectiunea asta. :smile:

St3faN

Multimedia e partea cu pozele din cate stiu eu.. Anul trecut nu a fost sectiunea asta. :smile:


Tocmai de aia am intrebat. Ca de anu acesta s-a bagat multimedia si utiltar se face cu edu.

Unde ai citit asta?

Asa o fost la etapa judeteana:|

Nu cred ca va fi aceeasi sectiune pentru software utilitar si educational. Sa avem rabdare si poate ne va raspunde cineva care stie cu exactitate. :smile:

La faza judeteana e posibil sa intalnesti categoria


Soft Educational si Soft Utilitar


asa a fost si anul trecut si acesta, cel putin in judetul meu
Dar din cate stiu eu exista bareme diferite… Iar la Galaciuc vom prezenta si in locatii diferite.
Nu cred ca se va putea pune intr-o singura oala aceste doua tipuri de soft…

Iar despre Mutimedia nu stiu nimic, cautam si eu informatii, sper sa ne lamureasca cineva dintre organizatori.
angel

La faza judeteana e posibil sa intalnesti categoria


Soft Educational si Soft Utilitar


asa a fost si anul trecut si acesta, cel putin in judetul meu
Dar din cate stiu eu exista bareme diferite... Iar la Galaciuc vom prezenta si in locatii diferite.
Nu cred ca se va putea pune intr-o singura oala aceste doua tipuri de soft...

Iar despre Mutimedia nu stiu nimic, cautam si eu informatii, sper sa ne lamureasca cineva dintre organizatori.
pfiu #:-s... m-ai mai linistit. Ideea era ca stiu vreo 2-3 prieteni de la infoedu care "m-ar" rupe daca am concura :smile:) (au utilitar)

Oricum si la educational o sa fie concurenta…
Ideea e ca aici vor veni cei mai buni dintre cei buni nu? E normal sa fie concurenta.
Oricum tabara e foarte frumoasa, peisajul absolut superb, iar paticipanti foarte amabili si prietenosi…
Tabara Galaciuc, pe langa posibilitatea de ati compara cunostiintele cu alti 100 de tineri pasionati de IT, iti ofera posibilitatea de a invata foarte multe lucruri noi…
Deci oricum ai de castigat, chiar daca ,“te-ar rupe” acei colegi.

E ok… stiu ca este concurenta… dar nu chiar concurenta in care din start nu am sanse:)) <=> echivalent cu compararea unui edu cu utilitar :wink:

mda… deci din cate am inteles de la d-na profesoara, s-a scos sectiunea multimedia si se merge pe vechiul sistem: util/web/edu.

Ne vedem la infoedu :wink:
Bafta tuturor!

timotei21

mda... deci din cate am inteles de la d-na profesoara, s-a scos sectiunea multimedia si se merge pe vechiul sistem: util/web/edu.
Ne vedem la infoedu :wink:
Bafta tuturor!



Pentru ca sectiunea Multimedia sa existe trebuia modificat un articol din regulament, ceea ce ar fi dus implicit, la refacerea lui si din nou trimiterea spre aprobare la Minister.
Asa ca s-a ajuns la concluzia ca pentru moment sectiunea Multimedia sa dispara iar proiectele calificate sa mearga la una dintre sectiunile:
*Soft Educationa
*Pagini Web
Am fost sfatuiti sa includem creatia Multimedia intr-o mica platforma si sa-l inscriem la Soft Educational sau sa il punem intr-un mic site....
Echipa din judetul meu au ajuns la concluzia ca ar primi punctaj mai mare daca ar participa la Soft Educational....
Multa bafta tututor.

Puteti vedea mai jos criteriile pe baza carora s-a facut jurizarea la sectiunea Soft educational in 2006 si 2008.

2006

1. Interfaţa (25 p)
Se va puncta felul in care interfaţa, atât din punct de vedere grafic cât şi ca organizare, claritate, este potrivită pentru categoria de utilizatori căreia se adresează produsul. Se va puncta existenţa unui instaler.

2. Conţinut şi funcţionalităţi (40 p)
Continutul este un punct extrem de important al unui produs educational, scopul sau fiind acoperirea unui anumit subiect stiintific. Se vor puncta calitatea si corectitudinea continutului, plus gradul in care proiectul acopera ceea ce isi propune. Vor fi punctate si facilitatile didactice suplimentare - demonstratii, interactivitate, teste, etc, cat si complexitatea scopului propus.

3. Programare (30 p)
Organizarea din punct de vedere conceptual, cat si corectitudinea codului, scalabilitatea, usurinta de extindere sau fiabilitatea sunt parti esentiale ale unui produs software. Acest criteriu evalueaza proiectele din acest punct de vedere. Prezenta comentariilor si a documentatiei proiectului constituie un bonus.
Prezenta bug-urilor sau aparitia de disfunctionalitati vor fi depunctate.

4. Inovatii (5 p)
Originalitatea ideii, inovatii. Diferentierea lucrarii fata de altele care abordeaza acelasi gen de subiect.

OBS:

* nu vor fi punctate acele parti ale proiectului (inclusiv continutul) care nu sunt concepute de autor
* in cazul in care autorul isi asuma realizarea unor parti care apoi se dovedesc a nu fi de conceptie proprie, lucrarea va fi descalificata.

-------------------------------------------

2008

1) Utilitate şi funcţionalitate 10p
- Caracter practic aplicativ sau de laborator
- Stabilitatea aplicaţiei
- Eficienţa utilizării resurselor
2) Continut stiintific si didactic 20p
- Corectitudine din punct de vedere stiintific
- Complexitatea şi volumul informaţiilor
- Respectarea obiectivelor lectiei/temei/lucrarii
3) Interfata 10p
- Designul
- Ergonomia, modul de organizare.
4) Interactivitatea 20p
- Asigurarea feedback-ului.
- Modalitati de evaluare si testare.
- Accesibilitate si interactivitatea profesor-elev.
- Caracter autodidact
5) Complexitatea tehnică 10p
- Tehnici de programare
- Securitate
- Claritatea şi complexitatea codului sursa
- Portabilitate
6) Originalitate 10p
- Modalităţi originale de abordare
- Diferentierea fata de lucrari existente in domeniu
- Surse de imagini, sunet, secvente video, material diverse
- Originalitatea codului sursă
7) Prezentare 10p
- Sustinerea si prezentarea in fata comisiei
- Incadrarea în timp
8 ) Aprecierea juriului (generala) 10p
Total 100p
Observaţii: dispozitive alternative de acces (ex: dispozitive mobile, embedded etc) Nu vor fi punctate acele părţi ale proiectului care nu sunt concepute de autor (design bazat pe template-uri, scripturi de pe internet etc.). În cazul în care autorul îşi asumă realizarea unor părţi care apoi se dovedesc a nu fi
de concepţie proprie, lucrarea va fi descalificată.

Se vede ca este de mare importanta continutul!
Am observat ca exista cel putin doua lucrari: “Suceava, definitia” si “Suceava, Virtual Lessons”, care sunt platforme de prezentare a unui continut educational. In anii trecuti, in cadrul unor astfel de lucrari ponderea continutului educational era mica. Ele ar putea fi incadrate la sectiunea “Soft utilitar”, deoarece contin elemente care corespund mai degraba cu criteriile de la aceasta sectiune. Ramane ca autorii lor sa decida in aceasta privinta.

ovidiu1

Puteti vedea mai jos criteriile pe baza carora s-a facut jurizarea la sectiunea Soft educational in 2006 si 2008.
....


Si eu tot asa ziceam... dar ramane la latitudinea lor, in fond daca merg la sectiunea corecta/care ar fi mai aproape de softul lor, ar lua mai mult punctaj.

Dar in aceasta situatie nu sunt doar acelea 2, mai sunt si site-uri puse la soft :smiley:

Va multumesc pentru atentia pe care o acordati anul acesta judetului Suceava.
In alta ordine de idei eu consider ca aplicatia Virtual Lessons este acolo unde trebuie, daca aveti dubii am sa va rog sa veniti la prezentarea mea si a colegului meu sa vedem daca va convingem sau nu ca e educational.

angel

Va multumesc pentru atentia pe care o acordati anul acesta judetului Suceava.
In alta ordine de idei eu consider ca aplicatia Virtual Lessons este acolo unde trebuie, daca aveti dubii am sa va rog sa veniti la prezentarea mea si a colegului meu sa vedem daca va convingem sau nu ca e educational.



Nu acord o atentie speciala cuiva.
Intre timp au aparut lucrari din Timis si Mehedinti care, din punctul meu de vedere [tinand seama de criteriile mentionate], sunt softuri utilitare, destinate a fi folosite in domeniul educational.

Postez aici criteriile de jurizare care s-au folosit neschimbate (poate doar ca format sau formulare) inca de la editia din 2007.

Pai fiecare participant alege o categorie in functie de felul in care isi vede el proiectul.
Daca comisia il vede altfel atunci el va avea de pierdut, in caz contrar de castigat.
Cred ca cea mai buna metoda de a sti sa iti apreciezi corect lucrare ta e sa incerci, sa inveti din greselile tale si din criticile constructive ale celor din jur. Esecul e todeauna un pas inainte.
Aceasta este parerea mea, rezultatul alegerii pe care eu si colegul meu ne-am asumat-o o vom afla abia dupa jurizare.
Va doresc o zi buna!