DipDidact - Soft - Constanta - 2009 Nationala

Informatii generale

  • Categorie: Soft
  • Judetul: Constanta

Descriere

DipDidact (Digital Image Processing) este o aplicatie cu scop educational, menita sa ajute utilizatorul sa faca primii pasi spre lumea procesarii digitale a imaginilor. Lucrarea prezinta o serie de algoritmi elementari pentru prelucrarea imaginilor, acestia fiind prezentati atat din punct de vedere teoretic cat si practic, oferind un bun feedback.

Tehnologii

.net 3.5, visual c++

Cerinte sistem

orice sistem care suporta .NET Framework 3.5

(RAM: 256MB)

Realizatori

Chiorean Radu

  • Scoala: CNMB Constanta
  • Clasa: 11
  • Judet: Constanta

Popovici Alexandru

  • Scoala: CNMB Constanta
  • Clasa: 11
  • Judet: Constanta

Screenshots

as vrea sa pun si eu cateva intrebari, referitoare la aplicatia ta:

1. Face procesare de imagine, sau de continut?
2. Faci achizitia imagini cu un webcam, sau o procesezi doar o imagine incarcata, cu un load from file.
3. Deobicei imaginile sunt comprimate(gen BMP, cu RLE), explicane, cum faci decompresia imaginii, extragerea paletei, salvarea imagini intr-o matrice. Folosesti un unit, specializat, de procesare de imagine? Gen DirectX(sa zicem pentru o scalare, sau o rotire cu x grade), sau un unit, specializat pentru procesare de continut(sa zicem pentru o operatiune, de separarea a conturilor).
4. Poti sa ne povesteti mai amanunti ce stie sa faca softul tau? Ce functii face…
5. Mult success la prezentare :smiley:

Salut gigaevil,

Ca future work, m-am gandit sa procesez imaginile venite de la webcam. Pentru moment, imaginile sunt incarcate pur si simplu prin load file.
Momentan aplicatia aplica algoritmi pe imagini greyscale, care trebuie sa fie musai de bmp, de format 24-bit perpixel. Stiu, e un orizont cam restrans. Am creat eu o clasa care permite dechiderea acestui tip de fisier, cu headerele respective, si apoi salvarea datelor pixelilor intr-o matrice. Initial am scris clasa cu dev cpp, iar prelucrarea imaginii se facea astfel : deschideai , se aplica functia x, se scria intr-un fisier imaginea rezultata. dar am considerat ca este mai bine o interfata in care sa se poata vedea mai repede efectele algoritmilor. Asa ca am trecut la visual c++, care am descoperit ulterior ca are o clasa numita chiar Bitmap (nestiind inainte). Pentru aplicatie am folosit clasa scrisa de mine, care face : savetofile, loadfrom file, gethistogram si multe altele.

Nu, nu am folosit deloc directx, nici o alta librarie grafica, e doar cod de c++ , plus cod pentru functiile dot net, bineinteles.

In poza sunt prezenti algoritmii care pot fi aplicati pe imaginea incarcata. Sper ca pana la prezentare sa mai adaug si altii.

Sper ca ti-am raspuns la intrebari.
Succes si tie !