Informatii generale
- Categorie: Multimedia
- Judetul: Ialomița
- Surse: https://www.youtube.com/watch?v=7nyAHAjsLuw
Descriere
Rick, precum robotul poveștii noastre, Curiosity, numit astfel pentru a aminti de un robot care a străbătut cosmosul, descoperă perseverența spiritului uman, prin frumusețea naturii. Deși Curiosity trebuie să înfrunte infinitul spațiului de unul singur, după pierderea tragică a întregului echipaj, din cauza unei defecțiuni a capsulelor criogenice, nu abandonează misiunea. Între timp, plimbându-se pe coridoarele pusti ale navei, curiozitatea îi oferă curajul să pășească acolo unde numai creatorii lui puteau intra, grădină navei. Acolo, înconjurat de suprafețe care par nepotrivite pentru o navă care calătorește vertiginos prin spațiul cosmic, întâlnește întâia oară un copac, care este înconjurat de un petec verde ce se află la mulți ani-lumină de sol pământean, slab luminat și împrejmuit de o carcasă din sticlă, robotul Curiosity visează pentru prima dată, visează valurile mării, o mare pe care nu o înțelege precum o înțelegeau prietenii săi, prieteni pe care nu-i va mai revedea niciodată, visează o poiană, un cireș japonez înconjurat de conifere și altele din multeler povești ale echipajului. În întunericul eclipsei se naște un nou Curiosity, un Curiosity care diferă numai prin înfățișare de creatorul său.
Tehnologii
Documentație: Eclipse - Google Drive
Tehnologii software:
Blender
DaVinci Resolve 19
Tehnologii hardware:
Intel i7 13700k
RTX 4080
64GB RAM
În cadrul acestui proiect, am folosit tehnici clasice de modelare şi iluminare 3D, de asemenea am folosit materiale 3D procedurale construite de mine.
Am început prin modelarea obiectelor folosind primitive (cuburi, sfere UV) şi hard‑surface modelling, asigurând o topologie curată şi detaliată. Iluminarea a îmbinat surse tradiţionale (lămpi, HDRIs), dar și emission shaders pentru anumite scene, cadrele au fost animate prin key‑frame-uri şi constraint‑uri.
În etapa de post‑procesare, am folosit aproape in totalitate Blender prin noduri de tip Glare, Blur, Lens Distortion, Color Balance, Noise pentru străluciri, depth‑of‑field şi film grain, iar montajul video şi mixajul audio le-am realizat în DaVinci Resolve.
Elementele 3D:
Textures/HDRI:
Acompaniament sonor și efectele speciale sonore, în ordinea apariției :
https://pixabay.com/sound-effects/sfx-deep-space-travel-ambience-03-358469/
https://pixabay.com/sound-effects/low-hum-14645/
https://pixabay.com/sound-effects/ambient-spacecraft-hum-33119/
https://pixabay.com/sound-effects/transition-build-up-66022/
Cerinte sistem
Un calculator.
Un proiector.
Sistem audio.
Access la internet.
Realizatori
Iustin-Mihail Bichir
- Scoala: Liceul de Arte “Ionel Perlea” Slobozia
- Clasa: 10
- Judet: Ialomița
- Oras: Slobozia