Parerile si sugestiile voastre sunt foarte importante pentru noi. Fara sa le avem, nu am putea sti de unde exact sa incepem sa facem lucrurile sa mearga mai bine la anu’. In primul rand, am aprecia foarte mult un vot sincer din partea voastra.
In al doilea rand, am aprecia posturi de la voi in care sa incercati sa explicati mai pe larg experienta voastra la InfoEducatie 2008, in ceea ce priveste calitatea jurizarii la SOFT UTILITAR.
Incercati sa postati pareri motivate, argumentate, la obiect. Nu va contraziceti prea mult si, pe cat posibil, lasati la latitudinea noastra sa integram parerile voastre (nu incepeti certuri si polemici inutile).
Pe acest subiect nu postati decat pareri despre jurizarea la SOFT UTILITAR. Pentru educational, web, organizarea se vor deschide subiecte separate.
Parerea mea e ca anul acesta comisia a fost super ok. Mi-a placut ca au dat sfaturi pentru majoritatea concurentilor si nu au fost subiectivi. Au incercat sa evalueze fiecare lucrare cat mai bine si intrebarile puse aiurea din sala au fost acoperite repede. Bravo!
Un minus pentru faptul ca nu toti cei din comisie au fost angajati in discutiile cu participantii la prezentari.
In timpul Open-ului, discutiile cu fiecare participant au facut ca lucrarile realizate sa fie mai bune decat ar fi fost daca nu se faceau aceste lucruri. O documentatie pentru Open ar fi buna zic eu . ( bravo Bogdan! )
Sa avem asa comisie in fiecare an!
Vom tine cont de sugestiile voastre, cu siguranta.
Intr-adevar, si eu am sesizat antrenarea mai redusa a unor membrii ai juriului. O sa incercam sa-i facem pe toti mai hiperactivi la anu’ ; ar trebui sa vorbim la cantina sa faca mai tari cafelele
Cat despre documentatie, da, ar fi fost utila o prezentare orientativa a conceptelor de baza TCP/IP, socket, etc. Totusi, nu puteti spune ca ati fost lasati in ceata total intrucat aveati access la MSDN, comisia v-a dat sfaturi si sugestii suficiente chiar legate de ce sa faceti, ce sa incercati. Stiu din proprie experienta ca a avea in OPEN 12 pagini de prezentare a temei in loc de o pagina sau doua devine destul de stresant si nu e nicio fericire, fiindca te limiteaza si incepi sa te gandesti daca nu cumva ai uitat vreo specificatie.
Si acuma sincer, Stefan, cate pagini de MSDN ai citit tu in 24 de ore?
Sincer acuma, mie mi s-a parut ca unii participanti din OPEN la utilitar, au trebuit impinsi un pic de la spate sa faca o treaba fiindca adoptasera o strategie gen “nu stiu, n-am timp sa citesc, nu vreau sa fac, nu fac decat ce stiu deja”.
Dar oricum… continuati sa postati probleme similare - consider ca-i bine sa le discutam. Si VOTATI - votul asta e anonim, n-o sa va tinem minte pana la anu’ daca acuma ne dati nota mica
Am citit vreo 20 de pagini din MSDN. Am incercat sa fac conexiunea TCP/IP cu serveru si sa trimit apoi la mai multi, insa nu am reusit in totalitate(am stat pe putin 6 ore si m-am chinuit cu asta). Trimitea de cateva ori si apoi pica. Probabil asta ma va face sa invat socketuri.
Niste cafea data la participanti in timpul Openului nu ar strica. Si o pauza de 2-3 ore.
Ok, s-a notat:
- documentatie mai multa (asta clar !)
- cafea mai tare (desi puteati sa veniti si voi pregatiti)
- pauza in program (desi puteti sa veniti/plecati cand vreti voi; chiar v-am sugerat sa dormiti macar 2 ore dupa primele 12-14 ore de lucru, pentru a maximiza eficienta). In general insa, am vrut sa va impunem cat mai putine lucruri, in contextul de somn/odihna/energizante/program - si din asta sa invatati sa va ordonati prioritatile si sa faceti alegeri grele.
Sper ca a fost o experienta … complexa din care sa invatati multe.
Alte pareri ? Eventual despre partea de jurizare a proiectelor aduse de voi de acasa.
Bagati !
Am avut ness… insa una e o cafea calda si alta e sa bei ness cu cola rece
A fost super jurizarea, mi-a placut ca a fost cat de cat interesat juriul de proiecte, au pus intrebari, etc
Pai da, am pus multe intrebari fiindca ne cam facuseram temele in legatura cu proiectele voastre. Si pentru cele despre care nu avusesem informatii suficiente de pe forum, am facut research on-the-fly (thank Google) in timp ce vorbeati voi
Au fost 28 de lucrari. Mi-ar placea sa vedem aici cel putin 28 de puncte de vedere.
Nu pot sa zic ca nu ne prind bine laudele, dar ne-ar prinde poate si mai bine niste critici. Unii dintre voi si-au exprimat cateva nemultumiri inca din tabara: le-am explicat si punctele noastre de vedere, dar vom incerca sa si tinem cont de parerile lor pe viitor.
sunt uimit ca o lucrare ca Interactivity a ajuns in open la categoria de soft utilitar, pentru ca eu nu-i vad intrebuintarea practica, iar din documentatia aplicatiei imi dau seama ca mai degraba ar fi fost un soft educational. sunt dezamagit ca juriul a promovat in open o lucrare realizata in flash si folosind un limbaj de scripting. de asemeni sunt iritat ca elevul a facut aproximativ intreg proiectul bazandu-se doar pe tutoriale si carti, pentru ca mai tot ce am vazut in aplicatia dansului poti gasi usor pe internet.
si mai sunt curios de un lucru : daca un profesor din juriu provine din acelasi liceu cu un concurent, acesta trebuie neaparat sa ajunga in open?
In primul rand, desi jocurile s-au jurizat tot la utilitar, a fost un barem separat pentru jocuri, care punea mai mare accent pe interfata/grafica - care primea o pondere echivalenta cu utilitatea unui soft. Chiar daca tu nu vezi utilitatea Interactivity acum, sunt convins ca daca erai cu 10-15 ani mai tanar ai fi fost fascinat.
Interactivity isi stabilise niste target-uri clare (copii de 4-7 ani, daca nu ma insel), pe care le atinsese foarte bine - ceea ce nu pot spune despre multe alte softuri utilitare. Desi a fost ceva simplu si la obiect, Interactivity a avut proprietatea de a fi bine finisat si complet (in sensul ca nu se mai simtea nevoia de feature-uri noi).
Unii dintre participanti nici nu aveau un target clar stabilit pentru proiectele lor si dadeau impresia ca au facut un proiect ca sa faca un proiect. E pacat ca nu te-a socat si asta mai mult.
In ultimul rand, faptul ca sugerezi o legatura intre apartenenta la juriu a domnului profesor si intrarea in Open a autorului Interactivity este dezamagitor pentru mine. Nu, nu trebuie neaparat ca daca un un prof din juriu e din acelasi liceu ca un participant, participantul sa ajunga in OPEN, dar se mai intampla - si nu trebuie sa fie nicio conspiratie.
Nu o sa continui cu argumente pe aceasta linie de rationament, care nici macar nu mi se pare demna de un raspuns.
In fine, iti atasez o lista cu criteriile de jurizare pe care le-am folosit pentru jocuri, poate te mai linistesti.
As prefera sa va axati pe feedback constructiv, nu pe calomnii ieftine.
Pentru a se stabili ordinea a fost facut random dupa judete? (am vazut ca toti participatii dintr-un judet erau unii dupa altii).
Cred ca ar fi mai bine sa se faca random dupa participati.
Cheers
A fost foarte tare jurizarea , ati apreciat grafica foarte mult(skinuri de pe net) , prezentarea , ati acceptat multe DLL-uri si componente luate de pe net , insa contributia efectiva in programare mai putin … felicitarile mele
P.S: sfatul meu e ca anul viitor sa intrebati pe fiecare (care a fost contributia ta efectiva la aplicatie ??),- iar atunci s-ar putea sa aveti surprize =))
P.S: Data viitoare publicati modele pentru documentatie tehnica , nu toti stiu cum trebuie sa arate , ce trebuie sa contina.
Am apreciat efortul de programare efectiva in contextul ideii/conceptului. Si modul de prezentare a avut o pondere semnificativa, intr-adevar. Am facut distinctie intre contributia participantului si folosirea de componente din alte surse; de multe ori nu a fost nevoie sa intrebam. Ar fi bine sa iei totusi in considerare ca multi au folosit componente .NET, eventual cu WPF - drept pentru care, daca aproape toti fac ceva rau, sunt depunctati corespunzator si punctajele au fost scalate. Tine cont ca e preferabil sa depui 70% din efortul de programare si sa te ajuti de componente spre a pune in practica un concept solid, decat sa depui 99% din efortul de programare spre a reinventa roata.
Totusi, acuzatiile tale par grave. Intrucat e probabil sa fi observat tu ceva ce noi n-am observat, te-as ruga sa le argumentezi cu cateva exemple concrete. Ce anume te-a deranjat asa tare ?
Later edit:
Ti-as recomanda totusi sa-ti dedici resursele de timp, creativitate si analiza critica spre gasirea unui concept cat mai puternic pentru un eventual proiect anul viitor. Chiar daca rezultatele participarii de anul acesta nu au fost pe masura asteptarilor tale, sunt convins ca poti folosi experienta dobandita in tabara spre a revenii cu ceva mai … surprinzator, mai … original.
Krueger
Totusi, acuzatiile tale par grave. Intrucat e probabil sa fi observat tu ceva ce noi n-am observat, te-as ruga sa le argumentezi cu cateva exemple concrete. Ce anume te-a deranjat asa tare ?
Nu pot sa dau exemple nominale din motive evidente , insa pot spune cateva chestii in mare:
-Jocurile facute pe engine (cum ar fi NeoAxis pt ActiveX , 3Ddrome OpenGL(pe acesta nu il cunosc) ... si engine-uri mai exista ) practic nu necesita nicio linie de cod (engine-ul face toata programarea , chiar si toata grafica (in mare parte) unele engine-uri au plansele lor , (poate au modificat acolo un munte .... ) ca sa nu mai vorbim de Super Masina
-Programe care foloseau baze de date pentru conturi (acest program este pentru incepatori) , si daca vrei iti pot da link catre surse asemanatoare.
-Programe a caror sursa este publica , le-am vazut copiate in programe participante (programe de tip R.A.T)
-Programele care redau sunete ... nu cred ca au necesitat mult de lucru (poate doar grafica :wink: )
Nu acuz pe nimeni , insa mi-as dori ca anul viitor sa am o jurizare mai eficienta . Oricum concursul s-a incheiat , deci nu mai putem acuza pe nimeni .
Hotul neprins este negustor cinstit :cry:
Am si eu o intrebare: tu ai idee ce inseamna un engine grafic? Crezi ca astea cresc asa in toti copacii si tu doar il culegi si ii spui “vreau sa desenezi o casa de piatra aici si o masina acolo”.
In primul rand chiar daca ti-ar oferi cineva engineul Unreal pe tava, tot ai de lucrat mult si bine spre a-l adapta pentru nevoile tale. In primul rand logica (pozitionarea camerei, comportamentul ei, etc), apoi modelele, sau micile bucati de scripting si asa mai departe.
Dar, da, este concurs de “soft utilitar”, nu de “modeling”, si ghici ce!? Eu personal in jurzarea mea nu am dat 2 lei (sau 2 puncte) pe modelarea 3D facuta in aceste engineuri (daca ar fi sa dau puncte pe asta as fi dat cu minus oricum - sunt pretentios la modelare).
Vezi tu, toate “engineurile” prezentate de concurenti au fost facute de mana. Daca cineva folosea NeoAxis iesea imediat in evidenta - ar fi aratat prea bine.
De exemplu un proiect a avut un engine care stia sa instanteze obiecte, tinea in memorie o singura copie si in rest avea doar referinte la acea copie, folosind astfel mai putina memorie. Eu am criticat atunci utilitatea efectiva a acestui procedeu (la un engine grafic nu esti limitat de RAM, ci de puterea de desenare a placii video), dar nu asta e scopul discutiei. Ideea este ca au avut ceva unic fata de multe alte “engineuri” ce le gasesti pe net. Si chiar daca ideea a mai fost implementata de alii, cineva a stat si a scris de mana asta special pt proiectul lui.
Pe scurt, ca o analogie, daca Google face un browser web (sa il numim ipotetic Chrome), tu sari ca tot ce a facut a fost sa ia Firefox si sa il modifice putin. (ca doar are sursele publice)
Acum ca am terminat cu engineurile, ai mai criticat si jurizarea altor programe, sa spunem mai usor de implementat. Tin sa te anunt ca o pondere mare printre criteriile de jurizare a fost “utilitatea” unui proiect. Daca eu din 3 butoane si un dll de pe net fac ceva folositor si original, nu vad de ce nu ar trebui punctat ca atare. Da, nu o sa primesc puncte la complexitate, asta nu neg.
Trebuie doar sa intelegi ca nu se puncteaza doar cat de mult lucreaza cineva la un proiect, ci si utilitatea, impresia creeata (degeaba ai tu cea mai buna aplicatie de management, daca are o interfata care o face impracticabila) sau resursele utilizate. Mai uite-te putin peste criterii
La resurse utilizate este o alta discutie. Multe aplicatii facute din frameworkuri si componente de pe net foloseau multa memorie. Daca ai fost in sala ai vazut ca am rugat anumiti concurenti sa ne arate memoria folosita.
As putea sa te intreb parerea ta despre fiecare proiect si sa iti explic pe subiect, dar ar fi mai mult o risipa de timp.
Inteleg ca poate esti nemultumit de punctajul obtinut de tine. Sunt curios ce loc crezi ca ar fi meritat proiectul tau dupa opinia ta, si eventuale pozitii relative alte altor proiecte. Cateva care ar fi sub tine si cateva care ar fi peste tine.
Promit ca nu o sa critic parerea, poate doar o sa compar proiecte intre ele.
Valentin
PS: Stiu ca pentru multi par rau, chiar apreciez critica si feedbackul daca este constructiv.
@ Alynuzzu: Nu tu erai cumva acela care a stat noaptea inainte la calculatoarele din cabana wireless si programa cu ajutorul lui Google si “didactic.ro”(asta e tare ) ?
Va spun eu: el era. Nu stia sa selecteze un indexul unui tab dintr-un tabcontroler, sa scrie intr-un fisier, sa ia directoarele dintr-un folder, sa faca o combinatie intre un swf si aplicatia lui. Daca ar fi fost luat la intrebari la prezentare s-ar fi pierdut cu siguranta.
Ar trebui sa vii si sa spui multumesc in loc sa arunci cu acuze in stanga si in dreapta fara exemple concrete.
Multumim pentru versiunea demo data pentru DVD.
Alynuzzu
Axe , sunt prieteni de-ai mei care au vazut programul , si i-am rugat sa lase o impresie aici. Nu mai face acuzatii fara sa te bazezi pe ceva concret!
Nu am nimic cu tine, insa adu exemple concrete cand vii cu acuze! Tocmai tu cel care cereai lucruri concrete.
Daca tu ai muncit mult la softul tau si rezultatele nu au fost pe masura, ar trebui sa iti pui niste intrebari, sa vezi unde ai gresit si ce ar trebui sa faci pe viitor.
Cheers!
Stefan , ma uitam pe google si codeproject (daca ai auzit de el ) si nu vad ce este atat de nenormal sa te documentezi. Intr-adevar nu o sa mai repet gresala asta , o sa fie softul gata , pe CD arhivat , ca sa nu mai stau toata noaptea si sa caut , sa impelemntez). Si am implementat chestii mai complexe decat (tabcontrol1.selectedindex == 0) . Nu vreau sa dau exemple concrete ca sa nu zica cineva ceva , nu vreau sa fac scandal , vreau doar sa las o impresie.
Si asa pentru tine , am aflat cu 2 saptamani inainte ca merg la Galaciuc.
La vremea aceea nu stiam sa fac grafica ptr C# Projects , aveam grafica de Windows Form.
Valentin,
Stiu ce este un engine grafic , eu ma refeream la engine-urile pentru jocuri , in care nu iti trebuie deloc cunostinte de programare ca sa faci un joc pe engine.La engine-ul NeoAxis spre exemplu (si cate mai sunt …) are cateva desene 3d.
Asta e un punct , doar abordat , celalalte … .
Nu acuz pe nimeni , retineti asta.
Mai citeste o data te rog tot comentariul meu, nu doar prima intrebare retorica. (nu-mi place sa scriu din nou tot, sa ma repet) – inclusiv parcea cu ce aduceau nou avele engineuri si inclusiv ce am spus despre celalalte proiecte si criterii de jurizare.
As putea sa te mai intreb care e diferenta intre engine grafic si engine “de jocuri” dupa tine si altele, dar ceva imi spune ca nu are rost.
Mai asteptam feedback si de la altii!
Valentin
Ma bucur pentru faptul ca ai reusit sa implementezi chestii mai complicate. Dar e curios cum ai reusit sa le implementezi cand nu stiai lucruri relativ simple. Succes in anii viitori!
Stefan , nu inteleg ce vrei sa insinuezi prin ultimul tau mesaj , eu nu am lucrat niciodata cu acel control si din cate imi amintesc eu nimeni in afara de un baiat nu stia sa implementeze acea chestie simpla. Vrei cumva sa insinuezi ca la toate proiectele in C# daca nu stiai sa implementezi o chestie mica celalalte chestii implementate aveau un mister?(sau te simti cu musca pe caciula?)
Sfatul meu este sa nu mai postezi aici ca te infunzi singur
Valentin , am cateva link-uri despre engine-uri (eu ti-am zis ca ma refeream la engine de jocuri). Au fost intr-adevar si concurenti care si-au creat propriile engine-uri. (pt 2D)
http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine
http://www.robodesign.ro/ciaforum/2007/viewtopic.php?t=241&sid=3c5d95322087a7107402bb596446173e
http://www.garagegames.com/products/torque/tge/
Sper ca te vei uita peste ele si o sa intelegi cat de simplu e sa faci jocuri.
Nu este domeniul meu sa programez jocuri , dar am facut un joc pe engine (pentu mine) , si nu mi-a luat mai mult de 30 min (in NeoAxis ca in mult alte engine-uri exista un editor de mape) in care am inclus timpul de creare a mapei.