Flash la soft educational

“Educational software is computer software, the primary purpose of which is teaching or self-learning.” Wikipedia, Un software nu este o carte electronica cu multe poze si gifuri daca ar fi asa atunci toate ebookurile ar fi softuri educationale, si atunci hai sa concuram cu Mario Vargas Llosa sau cu Herta Müller. Ce vom face ca vom concura cu filme create de Discovery Channel ca produc un continut electronic care ne invata. Noile medii de randare prezinta scripturi pentru a scrie cod. Din cate inteleg o aplicatie/software este ceva care prezinta predominant(chiar tot) matematica si cod. Efortul intelectual pentru a desena este mult mai mic decat ceva care se incearca prin diferite tehnici de programare sa scrii ceva. Ce cod prezinta oare aceea animatie? Ce tehnici prezinta??? Flashul este gandit pentru animatii. Concursul ar trebuie sa evidentieze calitatea elevului in domeniul informaticii, cat de bun el este la codat in ideea sa creeze ceva educational, ce stie. Nu cum deseneaza
Eu nu pot sa inteleg cum pot fi animatiile acelea premiate atat de mult.
Din cate stiu exista formate de film pentru a le creea mai interactive, hai sa creeam un soft educational sub forma de filme.

Adobe Flash (formerly SmartSketch FutureSplash, FutureSplash Animator and Macromedia Flash) is a multimedia platform used to add animation, video, and interactivity to web pages. Flash is frequently used for advertisements, games and flash animations for broadcast

Chiar ma bucur ca sunt student in anul I si am terminat cu animatiile educationale.

Am fost si eu o concurenta acum 2 ani si sincera sa fiu si mie mi s-a parut ca lumea s-a cam lasat furata de peisaj si a apreciat niste animatii… Adica s-a lasat impresionata de Flash-uri pentru simplul fapt ca au o interfata atractiva. Recunosc: in Flash poti sa faci chestii de design care chiar “iau ochii”, dar consider ca nu asta conteaza la un software educational. Un software educational e sa incerce sa te invete ceva nu cat de bun e tipu la desene si animatii.
De asemenea am mai remarcat ca se practica excesiv de mult metoda “poza-text”, dar sunt de parere ca daca tot ne straduim sa facem un SOFT educational atunci sa aiba ceva in plus fata de o carte e ca si cum a mentionat rares ca poate vom concura cu herta muller. Pentru ca si o carte contine tot poze si text organizate dupa un meniu numit cuprins. In plus in “softurile” astea textele sunt si copiate din carti. Daca e soft atunci sa aiba putina interactivitate (la interactivitate nu intra click-ul pe care il da utilizatorul pe poza ca sa i se afiseze fullscreen) ci ceva in care elevul creeaza ceva si softul reuseste sa raspunda la ceea ce a facut el, avand astfel o infinitate de posibilitati, sa nu fie ceva static de fiecare data, parca ar fi o carte.
Dar incep sa cred ca suntem din ce in ce mai putini cei care credem ca un soft ar trebui sa fie INTERACTIV si mai ales sa ofere facilitati in plus fata de o carte. Spun asta pentru ca din zecile se “softuri” educationale pe care le-am vazut la galaciuc poti sa numeri pe degete softurile care sunt cu adevarat SOFTURI. Si culmea acestei practici “text-poza” a fost atinsa de acele cateva programe care nu erau altceva decat manuale scanate. Hai sa fim seriosi! Oricine poate scana carte si daca stie putin Flash atunci face si un meniu k lumea , dar asta nu inseamna ca poate sa vina la galaciuc si sa fie si premiat pentru asta. Ma asteptam ca la Galaciuc sa intalnesc persoane capabile si competente care sa nu se lase furate de iluzia unui design, si care sa nu considere ca un soft este un alt fel de carte. Dar din cate am observat pana si juriul a cazut in aceste capcane.


P.S. Subscriu la cele spuse de din inainte ca mu este un limbaj de programare. Este un program de editare dotat cu un editor de scripturi. E ca si cum ai prezenta niste PowerPointuri ca si acolo exista scripturi de visual basic.
De exemplu diferenta dintre un joc 3d si un film e ca in joc toate starile sunt de fiecare data difierite in functie de cum ai jucat in trecut si difera, pecand la film e exact ca acum 20 de ani.

o.alexa


P.S. Subscriu la cele spuse de din inainte ca mu este un limbaj de programare. Este un program de editare dotat cu un editor de scripturi. E ca si cum ai prezenta niste PowerPointuri ca si acolo exista scripturi de visual basic.
De exemplu diferenta dintre un joc 3d si un film e ca in joc toate starile sunt de fiecare data difierite in functie de cum ai jucat in trecut si difera, pecand la film e exact ca acum 20 de ani.



Nu neapărat. ActionScript, care face parte din Flash, este un limbaj de programare. Faptul că majoritatea flash-urilor făcute la aceste concursuri nu prea conține AS, e adevărat.

Vorbind de powerpoint, da, a fost soft educațional făcut în powerpoint (din păcate am ratat prezentarea, așa că nu mă pot pronunța mai mult).

Flash este o platformă foarte ok de făcut Software (de orice gen). ”Problema” care ar fi, e că soft-urile prezentate, nu prea sunt ... ”notate” dintr-un punct de vedere software, ci după cât de WOW sunt. Dar asta, domnii de la jurizare decid :smiley:

Intrucat si eu am fost cuncurenta acum 2 ani si din cate imi aduc aminte softul tau era facut in C#(tot softul tau era numai cod) care era foarte bun la sectiunea soft educational dar in schimb te-au batut 3 animatii in flashuri.
Flashul este o tehnologie pentru web, pentru a putea face animatii in ideea sa nu ocupe mult, de unde a pornit ideea. Daca as fi vrut sa fac un gif care sa aibe un time de 10 minute, gif-ul salva toate imaginile din fiecare frame, desi un text se modifica foarte putin. si astfel putea sa ocupe 50 de MB. In flash se modifica vectorial informatia si s-a redus in 20 de kb, pentru ca in flash se va salva background si cum se va misca animatia(efectele animatiei).
Dar nascocirea ca cu flash se pot face softuri e cale lunga. Ar trebuie pusa o restrictie in care tot codul sa fie mai >= 80%. Daca e flash atunci sa fie cod, si nu cod if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if if , ca am mai vazut unul care mi se lauda ca este numai cod. Concursul nu este cat de bun artist esti, ci cat de bun programator esti!

De ce sa nu facem softurile educationale in power point putem sa jocuri in PowerPoint exemplu sudoku, este o tehnologie foarte buna???

O fi concurs de programare, insa si “ambalajul” conteaza. Totul s-ar rezolva foarte usor daca ar fi criterii clare de jurizare, criterii care sa puncteze in cea mai mare masura partea de programare :smile: . Cum ai zis tu un 80% pentru programare si 20% pentru design ar fi bine.

Cristy

O fi concurs de programare, insa si "ambalajul" conteaza. Totul s-ar rezolva foarte usor daca ar fi criterii clare de jurizare, criterii care sa puncteze in cea mai mare masura partea de programare :smile: . Cum ai zis tu un 80% pentru programare si 20% pentru design ar fi bine.


In niciun caz criteriile de jurizare la soft educational nu au avut ca principiu de evaluare cat de elaborata este lucrarea ci cat utilitate are ea! Puteti lucra si cu Basic sau Pascal si cu un OOP, important este efectul, interactivitatea si ergonomia aplicatiei. Criteriile de jurizare au fost facute publice, dar ele nu vor fi niciodata bune si complete pentru mediocri...
Voi incerca sa aduc aici sau undeva mai la vedere, criteriile de jurizare din anii trecuti. Ele se modifica la sedinta tehnica dinainte de concurs, dar bazele raman!

Desi dumnevoastra spuneti ca nu au sanse eu as spune ca anul trecut s-a vazut akum 2 ani s-a sesizat ca au ceea mai mare sansa si celelalte care au cod in spate(au munca) nu au sanse ca flashurile au animatii. Nu textul este important ca vom concura cu autorii de carti. Eu zic sa facem si filme ca si ele au continut =)). Eu sunt de parerea ca concursul doreste sa remarce cei mai buni programatori care reusesc sa faca softul respectiv si nu cel mai bun desenator

Nu vreau sa ma bag intr-un domeniu in care nu am experienta, insa, asa cum a spus si d-l Onea, o aplicatie educationala nu ar trebui sa atraga elevul? Sa-l motiveze sa invete? Iar aceste lucruri, dupa parerea mea, se obtin mai mult prin grafica/design si mai putin prin codul efectiv. Sau ma insel?

Nu stii ce inseamna, sa spunem k tu te-ai chinuit foarte mult si ai scris mult la aplicatia ta si vine cineva cu animatii si este in fata…

vladraresraducu

Nu stii ce inseamna, sa spunem k tu te-ai chinuit foarte mult si ai scris mult la aplicatia ta si vine cineva cu animatii si este in fata...


Se pare ca nu intelegi esenta problemei. Daca vrei concurs de programare, nu ai gasit locul. Du-te la acelea teoretice. Aici problema este mai complexa decat "desen" sau "flash" sau "animatii", am spus aceasta in postitul anterior...Poti sa scrii 100 de linii de cod ca sa faci sa se intample un lucru minor, poti sa scri 10 linii ca sa rezolvi o problema importanta.
Nu mai detaliez...
Succes!

Limbajul de programare, mediul sau toate instrumentele pe care le folosesti in elaborarea unui soft, trebuie privite ca pe niste unelte si nicidecum ca pe un scop. Din cate am observat eu, la jurizare nu conteaza atat de mult dificultatea prin care s-a realizat obiectivul, ci rezultatul final.(deci degeaba faci ceva simplu, printr-un procedeu extrem de complicat, altminteri vom avea participanti care dezvolta in fortran si ar merita locul 1, nu?).

Desi e un cliseu deja, roata nu trebuie reinventata, asa ca daca un participant a gasit un tool care sa-i usureze munca, bravo lui. Nu cred ca-l tine secret, deci toti aveti libertatea de-al folosi. Desigur, punctajul final va include unii termeni precum complexitate, inovatie, etc. ,categorii la care o simpla prezentare flash va avea de pierdut.

Mult succes tuturor!

Offtopic:
Dragos, de acord ca roata nu trebuie reinventata, e un principiu sanatos, dar care nu merge aplicat intotdeauna. Dupa parerea mea originalitatea trebuie sa fie un criteriu de departajare intr-un concurs software, dar nu singurul obiectiv. Nu cred ca se pot gasi 5 proiecte in ultimii 2-3 ani care sa respecte asta in totalitate si nu fiindca participantii nu sunt foarte buni, ci fiindca e greu, foarte greu sa gasesti o idee noua care sa ridice pretentii. Cu asta se ocupa pana la urma cercetarea, la un nivel mai inalt. Desigur, vii cu mici imbunatatiri, dar e greu de gasit un fond nou. Cel mai probabil poti miza pe scrierea unor programe de nisa, pentru care mai exista doar doua trei “exemplare” disponibile si de incredere. Totusi, nu zic ca participantii sa nu incerce sa gaseasca ceva nou.
Ontopic:
Dragos, depinde de criteriile care sunt punctate la software educational. Personal nu le cunosc, dar cred ca sunt indreptate spre partea educationala, ceea ce mi se pare firesc. De asemenea, depinde ce se cauta prin inovatie la un soft educational.

@dranaxum
Prin reinventarea rotii in contextul de mai sus facea referire la algoritmica si la faptul ca nu trebuie sa scrii tot codul de la 0 atata timp cat a mai fost scris inainte (sa folosesti librarii, algoritmi cunoscuti, metode deja existente,etc… + ceva nou de la tine pentru a obtine rezultate noi)

Hm, deobicei la infoeducatie & alte concursuri de profil se intalneste MULT mai des aceasta expresie in sensul ideii si nu a codului. E normal ca folosesti algoritmi cunoscuti, altfel ar trebui sa stai cativa ani la a reface baza matematica, deci nu cred ca se referea la asa ceva.

Ca sa nu fiu chiar in topic, va dau ceva ce am la indemna, chiar mai vechi ca sa vedeti ca exista preocupare… Cedeti si ce pondere are partea de programare! Am promis ca voi mai aduce exemple de criterii de jurizare. Puteti sa faceti voi o lista aici si va promit ca juriul va tine cont de ele

Am pornit un nou topic cu criteriile de jurizare de anul trecut. Le puteti consulta/discuta aici