Încotro? - Multimedia - Bacău - Lucrari 2023 Nationala

Informatii generale

Descriere

Încotro ne îndreptăm? De câte lovituri, cuvinte jignitoare avem nevoie pentru a trece la nivelul final, moartea? Dacă am fi știut cum se termină jocul-viață, încotro am fi luat-o? Am fi reluat nivelul inițial pentru a schimba ceva, pentru a nu lăsa bullyingul să câștige? Poate că da, poate că nu… Dar nu avem o a doua șansă la jocul-viață.
Creația înfățișează, sub formă de joc video, cursul vieții unei persoane care primește bullying, atât din perspectiva exterioară, cât și din cea interioară - după fiecare cuvânt jignitor, se deschide mintea personajului și îi sunt prezentate gândurile, însă, în absența ajutorului, toate duc la dorința de sinucidere, iar de acolo nu mai e cale de întoarcere.
Filmul este un proiect ce are ca scop atât conștientizarea, cât și oprirea fenomenului de bullying ce are urmări tot mai grave, inclusiv sinuciderea.
Utilitatea: Ar putea fi integrat într-o campanie antibullying. Are ca obiectiv: trezirea conștiintei celor care fac bullying.

Tehnologii

Pentru realizarea proiectului, am utilizat:
• Adobe Premiere Pro (montarea întregului film)
• Adobe Animate CC (crearea animațiilor 2D)
• Blender 3D (crearea animațiilor 3D - neoanele abstracte)
• Pivot Animator (omuleții)
• Audacity (montarea unor segmente de sunete)
Freesound.org (sunete - fără drepturi de autor) și YouTube (muzică - fără drepturi de autor)
• Canva (iconițe - fără drepturi de autor)

În Adobe Premiere Pro, am aplicat:
• Corecții de imagine și de culoare personalizate
• Slow motion
• Hyperlapse și time-lapse
• Panning
• Keyframing
• Masking și Tracking
• Efecte speciale
• Efecte video: Ultra Key, Paint Bucket, Lumetri Color (expunere, contrast, luminozitate, umbre), Warp Stabilizer etc.
• Tranziții video: Cross Dissolve, Film Dissolve, VR Light Rays, Non-Additive Dissolve, VR Light Leaks, Cross Zoom etc.
• Efecte audio: Pitch Shifter etc.
• Tranziții audio: Exponential Fade, Constant Gain, Constant Power etc.

În Adobe Animate CC și în Pivot Animator, am utilizat tehnica frame-by-frame, însumând aproximativ 121 de frame-uri, 30 fps.

În Blender 3D - animație în bucla (loop), am folosit: Geometry Nodes (umbre, texturi, materiale, transparență, animație - benzi neon), Cycles Render Engine, Keyframing, Mișcare - efecte de rotație, dimensiune și translație.

Proiectul a fost realizat pe un laptop cu sistem de operare Windows 11, cu procesor I5, 16 GB RAM, SSD 512. Am filmat cu un IPhone 14 Pro Max, care a înregistrat cu 60 fps, în rezoluție 4K.

Cerinte sistem

Videoproiector, laptop.

Realizatori

Sofia Maria Măgirescu

  • Scoala: Colegiul Național „Ferdinand I” Bacău
  • Clasa: 10
  • Judet: Bacău
  • Oras: Bacău

Screenshots