Am lucrat cu Macul de la OS 6 incoace (ce-i drept, 8ul nu l-am vazut) si mi s-au parut mult mai fiabile si cu PC-ul de pe la Windows 3.1 (prin 92). N-am vazut un procesor ars pana astazi la macuri, n-am vazut placi distruse, surse luand foc sau placi cazand fara nici un fel de anunt. Cat de OS, nici nu incape discutia. Nu poti sa compari OSX cu Windows-ul. Il bate. Motivul pentru care macul nu e folosit…? Nu gasim soft pentru ele in romania. Pentru firme, distribuitorii legali sunt foarte putini, iar pentru acasa, programe sparte si cracuite sunt indisponibile. Si sunt ale dracului de scumpe. Asa ca cel mai bun lucru e un mac langa un pc
SOFTURI in LIMBA ROMANA ???
Singurul soft in limba romana pe care il inteleg cat de cat este Microsoft Office. Restul sunt VARZA ( ma refer la exprimare ). N-ati vazut Windows XP in limba romana la Galaciuc? Nimeni nu intelegea nimic. Cred ca nici cei de la Microsoft.
Adevaratele motive sunt :
1) Numar foarte mic de soft-uri pentru Mac OS
2) Lipsa DirectX-ului => Foarte foarte foarte mic numarul de jocuri pentru Mac OS nu il fac o optiune pentru tineri desi au cele mai puternice procesoare pe piata persoanelor fizice
3) Pret foarte mare pentru o persoana fizica
4) Nu se fac ore de informatica in scoli pe MAC-uri => lipsa de cunostiinte in utilizarea unuia.
Jay-C, nu zi numar FOARTE mic de softuri pe Mac, intradevar numar mic dar nu FOARTE mic.
www.microsoft.com/mac
Faza cu DirectX este cum este, proprietar Microsoft si jocurile dezvoltate se bazeaza pe el. Multe s-ar putea baza pe OpenGL. Exista OpenGL in MacOS???
Faptul ca Microsoft a inceput sa comercializeze softuri pentru mac e foarte bine. Dar asta nu schimba cu mult piata softurilor pentru mac. Ele momentan sunt folosite pentru editare video/foto/editoriala profesionala si pentru navigat si chetuit de catre o mare parte din americanii cu pc-uri.
Exista OpenGL in Mac.
Dar… te intrebi de ce este DirectX ? Bine… nici eu nu ma pricep prea mult dar este un set de instructiuni pentru a facilita accesul mai usor a functiilor placilor video. Astfel un producator de jocuri nu trebuie sa-si adapteze jocul pentru fiecare driver de opengl sau placa video ci doar pentru o anumita versiune de DirectX. Si DirectX foloseste OpenGL, dar majoritatea producatorilor de jocuri prefera DirectX pentru functii avansate.