Informatii generale
- Categorie: Educational
- Judetul: București Ilfov
- Surse: https://github.com/BalescuOvidiu/Mate-pentru-toti
Descriere
Link: www.matepentrutoti.esy.es
De ce am ales această temă?
Matematica este ştiinţa minţii, o întâlnim în toate domeniile: finanţe, construcţii fizică, informatică şi altele. Fără matematică acum am fi fost în epoca de piatră.
Noi doi am hotărât să facem mai accesibilă matematica pentru toţi elevii, şi pentru mulţi alţii, indiferent de intenţile lor: să treacă clasa, să se pregătească pentru examene, să se perfecţioneze, etc.
De ce am ales această categorie?
Chiar dacă este o pagină web(ceea ce ne-ar recomanda la categoria web), interacţiunea între utilizatori este limitată şi scopul funcţionalităţiilor este unul educativ. Am hotărât totuşi ca aplicaţia să fie online, pentru a permite fiecărui utilizator să o acceseze de oriunde, fără a mai avea importanţă dispozitivul şi sistemul de operare şi fără a mai fi necesară o instalare sau alte operaţiuni complicate.
Pagina web pune la dispoziţia utilizatorului 4 aplicaţii mari: Postări, Calculator, Funcţii şi Grafuri.
Aplicaţia Postări permite utilizatorului să comunice cu alţi utilizatori chestiuni legate de matematică pe sistemul forumului: unul postează ceva şi alţii răspund. Pentru a posta-răspunde trebuie ca utilizatorul să completeze câmpuriile(Nume, Email, Text şi titlu dacă creează o nouă postare) şi să apese pe butonul Postare/Comentare. Această aplicaţie e facilă deoarece permite utilizatorului să vizualizeze toate titlurile postăriilor şi alegând din ele poate da click şi să vadă conţinutul, fără a se mai reîncărca pagina. Dacă utilizatorul doreşte să posteze informaţii dintr-o anumită sursă(carte sau site), atunci este nevoit să introducă în postare şi o bibliografie.
Aplicaţia Calculator permite utilizatorului să facă diverse calcule cu: numere, naturale, întregi reale sau complexe, funcţiile elementare(exponenţială de ordin n, radical, logaritmică de ordin n, modul), funcţii trigonometrice(în radian sau grade) şi de asemenea constantele e(2.71) şi π(3.1415).
Aplicaţia Funcţii cu aceleaşi facilităţi ale aplicaţiei Calculator, permite utilizatorului să traseze grafice. De asemenea există opţiunea de zoom pentru a mării şi micşora imaginea rezultată.
Aplicaţia Grafuri permite utilizatorului să aplice rapid algoritmul lui Dijkstra pentru drumuri optime de la un nod selectat la celelalte noduri din graf. Pentru crearea unui nod se dă click pe planşă, pentru trasarea unei muchii se trage un nod pe un alt nod sau pe planşă, pentru introducerea costului muchiilor este căsuţa text la mijlocul fiecărei muchii, se alege nodul de plecare, viteza de rulare a algoritmului (1 este cea mai mică) şi se apasă butonul play. La rulare se evidenţiază cu roşu instrucţiunea rulată a algoritmului în Pseudocod.
Tehnologii
Tehnologii folosite
1 HTML: (Hypertext markup), limbaj de marcare pentru construirea paginilor web;
2 CSS: (Cascading stylesheet), limbaj de marcare pentru design web;
3 Javascript: limbaj de programare client-side;
4 PHP: limbaj de programare server-side;
5 C#: Limbaj de programare incorporat în Unity;
6 MySQL: sistem de administrare al bazelor de date;
7 Jquery: bibliotecă Javascript, pentru simplificarea scrierii codului administrării pe partea de client;
8 Jcanvas: bibliotecă Javascript pentru desenare;
9 Math: bibliotecă Javascript pentru evaluarea expresilor matematice.
Aplicaţii folosite
1 Photoshop CS5: aplicaţiei pentru crearea şi editarea imaginilor;
2 Notepad++: IDE fără compilator pentru multe limbaje de programare;
3 Filezilla: aplicaţiei pentru a încărca fişierele componente pe internet;
4 Unity: game engine ce l-am folosit la construirea aplicaţiei grafuriilor.
Componentele aplicaţiei
1 Site-ul educativ ce leagă celelalte componente;
2 Aplicaţia postăriilor care permite utilizatoriilor să interacţioneze între ei;
3 Aplicaţia calculator care permite utilizatorului să efectueze calcule complexe;
4 Aplicaţia graficelor care permite utilizatorului să deseneze rapid graficele funcţiilor matematice, diverse;
5 Aplicaţia grafurilor.
Viitoare îmbunătăţiri
1 Posibilitate utilizatorului de completa automat câmpurile cu numele şi adresa de mail;
2 Îmbunătăţirea tuturor aplicaţiilor;
3 Introducerea unei funcţii de traducere a conţinutului paginii în mai multe limbi;
4 Funcţii de şterge al postăriilor şi comentariilor;
5 Crearea unui logo;
6 Optimizarea şi îmbunătăţirea interfeţei;
Cerinte sistem
Aplicaţia rulează pe orice dispozitiv conectat la internet fiind conceput pe un design responsive. Este compatilbilă cu toate browserele mai puţin Internet Explorer 6,7,8,9 şi 10.
Realizatori
Ovidiu Gheorghe Balescu
- Scoala: Colegiul National Octav Onicescu
- Clasa: 11
- Judet: București
- Oras: Sector 4
Marian Cîlţea
- Scoala: Colegiul National Octav Onicescu
- Clasa: 11
- Judet: Ilfov
- Oras: 1 Decembrie