mATh Studio imbina metode numerice destinate unor probleme matematice avansate cu metode de vizualizare interactiva 2D si 3D, statice sau animate. Programul permite dezvoltarea unei structuri arborescente de “obiecte” pentru calcul care se pot apela in ordine descendenta. Spre exemplu, pornind de la cateva functii definite de utilizator, de la niste date importate dintr-un fisier si de la niste conditii la limita (forma spatiului in care se desfasoara simularea) se poate simula, folosind ecuatii cu derivate partiale, miscarea unei membrane sau difuzia intr-un mediu in miscare; setului de date obtinut, i se poate aplica o convolutie, pentru a-i mari netezimea pe portiuni; in final, solutia poate fi afisata ca o animatie, in 2D sau in 3D. Acest soft nu limiteaza in nici un fel gama de probleme pe care le poate rezolva; mai degraba, el ofera o serie de unelte care pot fi folosite pentru rezolvarea (sau estimarea rezolvarii) unor probleme din matematica, fizica,constructii; nu este de neglijat nici valoarea educationala a softului, in ciuda faptului ca el este destinat celor care vor doar sa-si aplice cunostiintele in probleme concrete (de inginerie, de cercetare).
Printre facilitatile numerice oferite de program se numara:
Integrare multipla si derivare partiala (simpla sau mixta) in 1,2 sau 3 dimensiuni
Convolutie
Rezolvare de ecuatii diferentiale nelineare si de ecuatii cu derivate partiale
Analizator pentru seturi de date (puncte de intersectie, de extrem, de inflexiune; valoare medie; abatere)
Iterare de sisteme haotice
Dintre optiunile de vizualizare se pot enumera (unde este cazul, acestea vor suporta si o varianta animata):
Curbe explicite in plan
Curbe parametrice in plan sau spatiu
Suprafete explicite sau parametrice in spatiu
Diagrame de variatie
Sisteme de particule (pentru studiul miscarilor in plan sau spatiu)
mATh Studio tine o biblioteca de functii si sisteme, sortate in functie de tipul lor (numar de variabile, contextul de utilizare) si poate salva proiectele (structurile care descriu calculele ce trebuie facute) intr-un format propriu.
Tehnologii
Delphi 6, OpenGL, metode numerice
Cerinte sistem
Procesor 600 MHz, 128 MB RAM, placa video care sa suporta 800x600z24, 300 MB liberi pe HDD.
Dragutz proiect. Bine ca ai mai lucrat putzin la bara aceea albastra din drepta (ma refer in comparatie cu priectul tau de anul trecut) dar daca ai mai lucra inca putin ar fi super.
Uite program tare…this is what I was talking about knd comentam despre Function…abia astept sa il vad close up. Looks very sweet . Se pare k MathXP a dat startul la programe “matematice”
nice work kreuger … pentru cine nu stie kreuger nu numai ca a luat premiul II anul trecut cu un soft de grafica facut de manutza lui dar si e un geniu la matematica … bv inca odata
Nah, oameni buni, vreau sa lucrez putin cu voi… Faceti putin abstractie de faptul ca softul asta se ocupa cu metode numerice si matematici speciale… Vreau sa-mi spuneti voi, CE CREDETI CA AR FI MISTO SA FACA? Idei stiintifice, informate, dezinformate, tampite, etc… Se accepta idei ca:
1) Migratia coloniilor de gaini.
2) Oscilatiile orbitei lunii datorita mestecarii de guma pe pamant.
3) Estimarea statistica a tendintelor sinucigase la porcii mistreti.
4) blablabla
Eu softul ila am in mare parte scris… Mai retusez niste chestii minore… Acum caut aplicatii pentru ecuatiile alea diferentiale si cu derivate partiale si ce mai e pe acolo… Voi veniti cu ideea, ca bag eu matematica
oki…uite ceva…din kte stiu eu cu integrala aceea cu dxdy se pot genera landscape-uri…mie cel putin mi-ar fi d foarte mare folos dak programul tau ar putea salva un eventual landscape generat. Coordonatele fiecarui punct, pentru a putea sa le bag in glVertex3f
decat sa te mai complici sa gasesti o functie care sa-ti genereze landscape-ul (care foarte probabil nu va fi ceea ce vei dori) mai bine il faci intr-un minut in 3dsmax si-l si exporti
Da ma rog…fac c landscapes am nevoie in Photoshop: fac o poza ( grayscale d obicei ) si p urma calculez elevation-ul in functie d gray ( 0 - lowest, 255 - highest ). Ziceam d faza cu integrala k idee, chiar ar fi foarte dragut.
Asa… deci pentru problema cu salvatul/exportatul datelor… programul meu o sa poata exporta date…de orice tip (fie ca e vorba de integrale, ecuatii cu derivate partiale, blabla)… Dar o sa le exporte intr-un format propriu… Intrebarea mea este: in ce format ti-ar trebui tie datele astea?
In plus, in mATh Studio, are functii de desenat/plotting: suprafete, diagrame, curbe - de mai multe feluri, animate sau statice. Tinand seama ca e un program de mate… sa zicem ca nu are cine-stie-ce optiuni grafice (bump maps, lighting, texturari de nu stiu care bla bla)… adica poti face landscape-uri… dar ar fi preferabil sa le exporte in altceva, care sa se poata ocupa de grafica, nu?
Si apropo, e mai simplu sa faci landscape-uri cu fractali, decat cu integrale… Sau mai e o varianta (aia se foloseste in Photoshop)… cu insumari de numere aleatoare… Si mai e o varianta, care e buna si pentru nori, cu transformari Fourier…
Deci… in ce format va intereseaza datele?
Mai astept sugestii… hai hai… ca stiu ca va sta gandul la multe tampenii
da,domne…am fost… vreo doi ani la rand… si s-a lasat doar cu un premiu special… dupa care am tras eu concluzia ca matematica de liceu it’s kinda boring… si m-am apucat de chestii mai dure si mai profitabile… eventual implementate in softuri… detalii la galaciuc