Miscari oscilatorii - Soft - Iasi - 2008 Nationala

Informatii generale

  • Categorie: Soft
  • Judetul: Iasi

Descriere

Tendinta actuala in educatie este, in general, axata pe invatamantul asistat de calculator si interdisciplinaritate. Softul educational „Miscari oscilatorii armonice” isi propune sa anticipeze viitorul educatiei in licee, oferind o paleta larga de noi metode originale, distractive si interactive de predare, sustinand in acelasi timp conceptul de „invatamant la distanta” si posibilitatea autodidacta a elevului. Este destinat clasei a 11-a in care se studiaza acest capitol al fizicii, dar poate fi folosit de catre oricine, ca software desktop, joc educational, intr-un laborator de fizica sau informatica, ca statie de lucru a elevilor sau server al administratorului.

La rularea acestui soft educational, utilizatorul este intampinat de un ecran de autentificare. Prin inregistrarea unui cont deja existent (sau crearea unuia nou), acesta are setarile, lectiile, rezultatele examenelor si multe alte date personalizate. Deoarece programul este conceput ca multi-user, si, mai mult, poate functiona intr-o retea de calculatoare, criptarea este obligatorie! Exista 3 tipuri de utilizatori in “Miscari oscilatorii armonice”, fiecare cu anumite drepturi de utilizare: profesor, elev si vizitator. Elevii sunt clasificati la randul lor pe 3 nivele: incepator, mediu si avansat, fiecare nivel permitandu-I acestuia accesul la noi sectiuni, lectii sau jocuri in cadrul programului.

Dupa autentificare, suntem intampinati de mediul de lucru al elevului, intr-o interfata aerisita, ergonomica si usor de utilizat. Meniul principal a programului contine functiile principale de invatare pe care le poate folosi elevul; acestea sunt: “partea teoretica” (lectiile de fizica), “exercitii si probleme” (care inlocuiesc vechile culegeri), “mediu fizic virtual” (elementul de noutate si interactivitate, ce poate inlocui un laborator intreg), “examinare finala”, “camera de chat” (un messenger implicit al programului) si “panou de control”.

Elementul de originalitate al softului este “Mediul fizic virtual” punand la dispozitie un utilitar facil prin care se pot transpune vechile „desene” de pe tabla (pendulele elastice, gravitationale, corpurile sau punctele materialele) intr-o lume 3D virtuala, interactiva, care se comporta exact dupa legile fizicii. Simularea este reala, dinamica si bazata pe interactivitate.

Tot in acest cadru, elemente de originalitate se regasesc si in partea de Examinare finala. Aceasta este facuta pe 4 nivele de dificultate: usor, mediu, avansat si complex. Fiecare intrebare (problema) poate contine si o simulare fizica sau un desen (implicit, sau alcatuit de catre profesor in editorul fizic). Testarile sunt de doua tipuri: simulari si extemporale. Simularile sunt testari simple, in care subiectele nu sunt obligatorii, iar nota luata nu este trecuta in catalog. Pe de alta parte, extemporalele sunt obligatorii, iar daca renuntam (“chiulim”) la acestea, atunci nota luata va fi punctul din oficiu. Dupa testare, este asigurat si un feedback facil, astfel elevul pe langa faptul ca va vedea intrebarile la care a gresit si raspunsurile corecte, acestuia i se va oferi un plan de recapitulare recomandata si o lista cu posibile motive pentru care a gresit la unele intrebari.

Modulul de administrare cuprinde o paleta larga de sectiuni prin care se poate realiza adaptarea acestui software la orice mediu de lucru. Cateva dintre acestea sunt:

  • Mesaje private
  • Editare baza de date a utilizatorilor
  • Editor de lectii
  • Setari examinare finala (Adaugare sau modificare examen)
  • Termeni dictionar
  • Setari sistem fizic virtual
  • Administrare soft/retea
  • Clasa virtuala
  • Catalog virtual
  • Agenda professor
  • Tabel de planificari ale lectiilor etc.

De asemenea, tot in acest cadru au fost dezvoltate si unele sectiuni avansate de control la distanta:

  • Backup al bazelor de date pe server
  • Update al bazelor de date
  • Log-uri de utilizare (cuprinde si inregistrari video online/offline ale actiunilor elevilor pe alte statii)
  • Vedere la distanta (preview in timp real al ecranului unei alte statii)

Pentru interoperabilitate, softul a fost conceput in Java si toate butoanele, listele, meniurile sau alte elemente de acest gen sunt create de catre programatori, astfel softul este independent de orice sistem de operare. De asemenea, pentru ca in ziua de azi tot mai multi elevi au diferite device-uri mobile sau pocketPC-uri, bazele de date, log-urile de utilizare, simularile (etc.) din cadrul softului pot fi exportate in mai multe formate, cele mai importante fiind *dif (data interchange format, standard international), *dxf (pentru mediul fizic virtual, format 3D recunoscut), *dbf sau *fpt (baze de date FoxPro), tabele in excel, *jpg, *bmp (preview al mediului fizic, in cazul in care dorim folosirea acestor lumi virtuale in afara softului educational), *gif sau *avi (log-urile video de utilizare) etc.

Tehnologii

Java, openGL, Processing, C#, FoxPro 9, Photoshop CS3

Cerinte sistem

P4 1Ghz, 512 Mb/ram, Placa video cu suport OPENGL 128Mb,500Mb HDD

Realizatori

Porof Victor

  • Scoala: Colegiul National “Emil Racovita” Iasi
  • Clasa: 11
  • Judet: Iasi

Dima Teodor

  • Scoala: Colegiul National “Emil Racovita” Iasi
  • Clasa: 11
  • Judet: Iasi

Screenshots



imi cer scuze pentru descrierea atat de lunga :flushed: nu-mi imaginam ca o sa ocupe cat 2 monitoare…

si acum on(off?)-topic: daca aveti vreo critica (lauda?) va rog mult, mult de tot sa mi-o izbiti in fata cu nerusinare :smile: ca asa “creste” un soft…

cheers! :smiley:

Imaginile sunt dea dreptul grozave! Hehe o sa fie destula concurenta :smiley:! Sincer abea astept sa vad programul in actiunea!

multumesc pentru aprecieri :smiley: si eu astept sa vad si celelalte prezentari… stiu din experienta de anul trecut ca toti avem de invatat cate ceva… :smile:

La rularea acestui soft educational, utilizatorul este intampinat de un ecran de autentificare.


Participati la educational? :smile:

da, educational… la radacina, asta este: software educational… de-a lungul timpului insa i-am adugat… “anexe” :smiley: scopul principal a fost ca softul sa ofere “tot intr-o cutie” pentru toata lumea…

Ok. Mi se pare super tare interfata. Mi-ar place sa ma joc putin cu el :smiley:.

St3faN

Mi se pare super tare interfata. Mi-ar place sa ma joc putin cu el :smiley:.



multumesc! :smiley:
hehe.. inseamna ca a fost buna ideea sa ne impartim echipa in "omul cu grafica si chestiile din spate" si in omul cu "mai mult chestiile din spate si mai putin grafica"..

ce am mai uitat sa adaug la descriere este faptul ca in timpul simularii fizice sunt afisate si grafice dinamice cu toate valorile respective (imi pare rau ca screenshot nu se vede, am omis detaliul asta); la partea asta s-a ocupat mai mult colegul meu, el poate explica mai mult :smiley:
ideea e ca feedback-ul este total si totul poate fi modificat in timp real (adaugare obiecte, schimbare valori etc…), astfel si interactivitatea e maxima…

credem noi ca ideea de a crea un mediu, a-l putea salva si vizualiza 3D si, in acelasi timp, de a interactiona cu el si a intelege (nu numai vedea) prin intermediul graficelor tot ce se intampla la un anumit moment dat este destul de interesanta…

ps: repet, totul este interactiv si poate fi modificat (sau completat) in acest sofware, incepand de la lectii, animatii, medii fizice, teste, dictionar, baze de date etc. si de asemenea, totul poate fi controlat de la distanta; cred ca aceste doua idei sunt lucrurile principale pe care le-am avut in minte cand am conceput acest software

blue_veek

da, educational.. la radacina, asta este: software educational.. de-a lungul timpului insa i-am adugat.. "anexe" :smiley: scopul principal a fost ca softul sa ofere "tot intr-o cutie" pentru toata lumea..



Intrebare, cei de la educational concureaza cu cei de la utilitar cumva?

Nu.

O.o phew… atunci am si eu o sansa… :laughing: ! Oricum softul este superb! Mai lipseste o prezentare impecabila si un public ca sa aplaude :smiley: ! Intrebare: Ati putea sa faceti un Video sa vedem si noi mai bine ce si cum pana atunci:?:

multumesc pentru aprecieri… da, deci softul educational are parte de jurizare/premiere separata, asa mi se pare si corect… ma gandesc totusi daca nu ar fi fost mai bine sa dezvolt softul acesta direct pentru utilitar, ca acolo e concurenta mai mare, dar eh… a fost un plan de la inceput, raman lipit la el :smile:

stream video? hmm… poate, poate nu… mai am de rezolvat niste chestii legate de framerate (tot softul este un loop continuu la mine), poate fac un record direct din program (am optiunea asta la log-uri de utilizare), insa asta in urmatoarele zile…

cheers! si inca o data, multumesc pentru aprecieri :smiley:

am mai adaugat cateva screenshot-uri din cadrul softului… sper sa va placa :smiley:

http://usera.imagecave.com/blue_veek/q0.jpg
http://usera.imagecave.com/blue_veek/q1.jpg
http://usera.imagecave.com/blue_veek/q2.jpg
http://usera.imagecave.com/blue_veek/q3.jpg
http://usera.imagecave.com/blue_veek/q4.jpg

cheers!

merg link-urile, nu? :fearful:

Dap merg! Interfata este grozava! Abea astept sa vad aplicatia in actiune! P.s bine ca nu vede asta profu de fizica xD! Aplicatia cu care m-am dus la procopiu nici macar nu se apropie de ce ai facut tu xD

poti sa mergi cu softuri la procopiu?! :fearful: ok, vestile circula prin sarma ghimpata prin targu iesilor… se pare ca ideea participarii la concursuri gen InfoEducatie nu e prea raspandita cum trebuie… sau cei care ar trebui sa imparta vestea “lumeee, concurs cu softuri!” nu fac asta…

eh, nu-i nimic, ne invatam lectia si ne interesam singuri la anul… hai noroc :smiley:

Lafel e si in buzau! De procopiu am aflat de la dirig… In plus nu prea sunt foarte multe competitii de gen…

zapakitul

nu prea sunt foarte multe competitii de gen...



competitii sunt, dar de alea.. "de bloc" (sunt rau, stiu :laughing: ) nu merita sa te duci la toate.. vezi GrepIT sau mai stiu eu ce concursuri la care poti sa participi si cu imagini facute in paint (vorbesc serios, exista sectiune/jurizare separata).. pana acum InfoEducatie este un concurs, restul.. nu ma bag si mai bine tac sa nu se supere nimeni :smiley:

dar totusi sunt rau :laughing: si asta e putin off-topic: siveco nu vi se pare o prostie? adica de ce sa mearga softul meu neaparat din internet explorer, eh? :confused: si de ce nu pot sa mi-l prezint eu? :exclamation: :question: nu vreau sa supar pe nimeni, asta doar e parerea mea

gata.. revenim de pe aratura din nou.. on-topic :laughing:

Interfata e super, grafica la fel … sunt curios cum arata live…
…pacat ca ati implementat doar oscilatii armonice… mai aveti timp pana la concurs sa implementati si niste modele de oscilatii mai … sa le zicem spectaculoase (amortizate, cu conditii la limita variabile, medii neomogene, suprafete oscilatorii and so on) - pentru ca publicul sa nu mai aiba ce sa faca decat sa aplaude :wink: