Informatii generale
- Categorie: Soft
- Judetul: Iasi
Descriere
Tendinta actuala in educatie este, in general, axata pe invatamantul asistat de calculator si interdisciplinaritate. Softul educational „Miscari oscilatorii armonice” isi propune sa anticipeze viitorul educatiei in licee, oferind o paleta larga de noi metode originale, distractive si interactive de predare, sustinand in acelasi timp conceptul de „invatamant la distanta” si posibilitatea autodidacta a elevului. Este destinat clasei a 11-a in care se studiaza acest capitol al fizicii, dar poate fi folosit de catre oricine, ca software desktop, joc educational, intr-un laborator de fizica sau informatica, ca statie de lucru a elevilor sau server al administratorului.
La rularea acestui soft educational, utilizatorul este intampinat de un ecran de autentificare. Prin inregistrarea unui cont deja existent (sau crearea unuia nou), acesta are setarile, lectiile, rezultatele examenelor si multe alte date personalizate. Deoarece programul este conceput ca multi-user, si, mai mult, poate functiona intr-o retea de calculatoare, criptarea este obligatorie! Exista 3 tipuri de utilizatori in “Miscari oscilatorii armonice”, fiecare cu anumite drepturi de utilizare: profesor, elev si vizitator. Elevii sunt clasificati la randul lor pe 3 nivele: incepator, mediu si avansat, fiecare nivel permitandu-I acestuia accesul la noi sectiuni, lectii sau jocuri in cadrul programului.
Dupa autentificare, suntem intampinati de mediul de lucru al elevului, intr-o interfata aerisita, ergonomica si usor de utilizat. Meniul principal a programului contine functiile principale de invatare pe care le poate folosi elevul; acestea sunt: “partea teoretica” (lectiile de fizica), “exercitii si probleme” (care inlocuiesc vechile culegeri), “mediu fizic virtual” (elementul de noutate si interactivitate, ce poate inlocui un laborator intreg), “examinare finala”, “camera de chat” (un messenger implicit al programului) si “panou de control”.
Elementul de originalitate al softului este “Mediul fizic virtual” punand la dispozitie un utilitar facil prin care se pot transpune vechile „desene” de pe tabla (pendulele elastice, gravitationale, corpurile sau punctele materialele) intr-o lume 3D virtuala, interactiva, care se comporta exact dupa legile fizicii. Simularea este reala, dinamica si bazata pe interactivitate.
Tot in acest cadru, elemente de originalitate se regasesc si in partea de Examinare finala. Aceasta este facuta pe 4 nivele de dificultate: usor, mediu, avansat si complex. Fiecare intrebare (problema) poate contine si o simulare fizica sau un desen (implicit, sau alcatuit de catre profesor in editorul fizic). Testarile sunt de doua tipuri: simulari si extemporale. Simularile sunt testari simple, in care subiectele nu sunt obligatorii, iar nota luata nu este trecuta in catalog. Pe de alta parte, extemporalele sunt obligatorii, iar daca renuntam (“chiulim”) la acestea, atunci nota luata va fi punctul din oficiu. Dupa testare, este asigurat si un feedback facil, astfel elevul pe langa faptul ca va vedea intrebarile la care a gresit si raspunsurile corecte, acestuia i se va oferi un plan de recapitulare recomandata si o lista cu posibile motive pentru care a gresit la unele intrebari.
Modulul de administrare cuprinde o paleta larga de sectiuni prin care se poate realiza adaptarea acestui software la orice mediu de lucru. Cateva dintre acestea sunt:
- Mesaje private
- Editare baza de date a utilizatorilor
- Editor de lectii
- Setari examinare finala (Adaugare sau modificare examen)
- Termeni dictionar
- Setari sistem fizic virtual
- Administrare soft/retea
- Clasa virtuala
- Catalog virtual
- Agenda professor
- Tabel de planificari ale lectiilor etc.
De asemenea, tot in acest cadru au fost dezvoltate si unele sectiuni avansate de control la distanta:
- Backup al bazelor de date pe server
- Update al bazelor de date
- Log-uri de utilizare (cuprinde si inregistrari video online/offline ale actiunilor elevilor pe alte statii)
- Vedere la distanta (preview in timp real al ecranului unei alte statii)
Pentru interoperabilitate, softul a fost conceput in Java si toate butoanele, listele, meniurile sau alte elemente de acest gen sunt create de catre programatori, astfel softul este independent de orice sistem de operare. De asemenea, pentru ca in ziua de azi tot mai multi elevi au diferite device-uri mobile sau pocketPC-uri, bazele de date, log-urile de utilizare, simularile (etc.) din cadrul softului pot fi exportate in mai multe formate, cele mai importante fiind *dif (data interchange format, standard international), *dxf (pentru mediul fizic virtual, format 3D recunoscut), *dbf sau *fpt (baze de date FoxPro), tabele in excel, *jpg, *bmp (preview al mediului fizic, in cazul in care dorim folosirea acestor lumi virtuale in afara softului educational), *gif sau *avi (log-urile video de utilizare) etc.
Tehnologii
Java, openGL, Processing, C#, FoxPro 9, Photoshop CS3
Cerinte sistem
P4 1Ghz, 512 Mb/ram, Placa video cu suport OPENGL 128Mb,500Mb HDD
Realizatori
Porof Victor
- Scoala: Colegiul National “Emil Racovita” Iasi
- Clasa: 11
- Judet: Iasi
Dima Teodor
- Scoala: Colegiul National “Emil Racovita” Iasi
- Clasa: 11
- Judet: Iasi