Informatii generale
- Categorie: Soft Utilitar
- Judetul: Prahova
Descriere
Porkholt SDK este o platformă completă de dezvoltare de aplicaÈ›ii grafice ce permite programatorului să creeze jocuri È™i nu numai 2D sau 3D (suport preliminar. o mare parte a muncii e făcută) , bazată pe OpenGL È™i care funcÈ›ionează pe Mac OS X, iOS, Linux, Linux-ARM, FreeBSD È™i în curând È™i Android. Poate È™i Windows. Poate…
Porkholt SDK oferă API-uri atât high-level pentru manipularea de obiecte, efecte, animaÈ›ii, scripting È™i sunet, dar È™i API-uri low-level (dar orientate pe obiecte È™i user-friendly) pentru manipularea de texturi, shadere, shader parameters, vertex buffer objects, vertex array objects, frame buffer objects, opengl states È™i elemente de geometrie analitică (vectori, matrici, quaternions, etc…).
Printre feature-urile SDK-ului se numără:
- OpenGL Version agnostic. merge pe GL 2.x GL 3.x, GL ES 1.1 (fără shadere, bineînțeles), GL ES 2.0. engine-ul folosește un sistem de detectare și încărcare la runtime a extensiilor și API-urilor OpenGL (similar și inspirat din GLEW)
- sistem modular pentru combinarea tehnicilor de shading, camerelor, dar și amplasării obiectelor 2D și 3D
- suport pentru timing și timere, threading, task scheduling, event pools, toate OS-agnostice.
- paradigmele unui sistem de UI widgets, gen Cocoa, aduse în industria jocurilor
- sprite-uri non-dreptunghice, curbe Bezier
- particle effects
- input multitouch
- sistem de animații universal și ușor de folosit. practic orice clasă (fie ea obiect, view, 3D body sau ponei roz) poate fi animată în funcție de poziție, rotație, etc. TO DO: extind lucrul acesta la o animație tag-based, astfel încât orice să poată fi animat (incluzând, de exemplu, pitch-ul sau gainul unui sunet)
- sistem de sunet bazat pe OpenAL (deci cu 3D spatial positioning) cu suport de buffering asincron non-greedy și sistem de decoder plugins.
- sistem de windowing crossplatform similar cu GLUT care suportă schimbat rezoluții, window resizing, input, vsync, etc.
- o groază de funcții ajutătoare pentru integrarea mai ușoară a unui context de scripting de Lua (limbaj de scripting foarte rapid și lightweight, folosit pe scară largă în industria jocurilor)
- abstractizare la nivel de fișiere pentru a permite transparență la resource loading (de exemplu, nu îmi pasă dacă am resursele într-un fișier, arhivă sau, în cazul Android, APK (care e de fapt un zip), atâta timp cât implementez o clasă care deschide arhive)
- sistem de proiecte IDE și OS -agnostic bazat pe cmake
Pe scurt, XNA + Cocoa + Cocos2D + Unity (într-o anumită măsură), totul în C++ și cross-platform.
Tehnologii
OpenGL, OpenGL ES, OpenAL, libpng, Lua, Bash, POSIX APIs, C++
Cerinte sistem
Mac OS X 10.6
sau
iOS 3.2
sau
Linux/FreeBSD + X11
un driver de OpenGL
compilator compatibil GCC ( GCC / Clang/ LLVM GCC)
pachete: lua, graphicsmagick, cmake
Realizatori
Petcu Marius
- Scoala: C. N. “Mihai Viteazul” Ploiesti
- Clasa: 11
- Judet: Prahova
Niță Sorin
- Scoala: C. N. “Mihai Viteazul” Ploiesti
- Clasa: 11
- Judet: Prahova