Sanctus Map-Editor este un editor de harti pentru un viitor MMORPG. Cu ajutorul lui se poate modela terenul, se pot adauga texturi si de asemenea se pot plasa cladiri,copaci, locuri de spawnare si NPC-uri
Tehnologii
OpenGL
Cerinte sistem
Spatiu liber minim 500 mb
Procesor min 1,5 Ghz
Placa video minim 128 mb
A mai evoluat de cand nu i-am mai facut un screen dar nu o sa il pun acum pt ca ii modific interfatza ca sa pot sa pun NPC-uri Spawning points cladiri etc shi e cam dezordonat shi ciudat… dar o sa se mai schimbe pe parcurs
Shi scuze de intarziere dar nici nu shtiam ca exista un loc unde se vb despre programul meu… ?
Banuiesc ca totul este low level OpenGL (adica fara GLUT sau altceva ). As avea cateva intrebari legate de programare.
Prima este legata de limbajul de programare in care ai facut editorul. Am vazut ceva legat de BlitzMax pe thread-ul de la AI. Intrebarea prorpiu-zisa este ce limbaj ai folosit?
A doua intrebare este de ce ai nevoie de atat spatiu pe hard disk? Pentru texturi or what? Ca tot veni vorba de texturi, banuiesc ca pot adauga , printr-un meniu evetual, texturile mele.
O alta intrebare, care de fapt este compusa din mai multe “sub”-intrebari este legata de memorarea terenului si de randarea lui. Ca sa fiu mai clar, cand randezi terenul folosesti vreo tehnica speciala gen ROAM ( Realtime Optimally-Adapting Meshes ) sau LOD ( Level of detail )? ( ROAM si LOD sunt km acelasi lucru dar whatever…ROAM e mai specializat pt teren ).
O ultima intrebare: ai vreo metoda de generat teren aleator?
Well cam atata for now. Oricum bafta multa cu acest proiect, mai ales la prima ta editie de infoed
Banuiesc ca totul este low level OpenGL (adica fara GLUT sau altceva ). As avea cateva intrebari legate de programare. Prima este legata de limbajul de programare in care ai facut editorul. Am vazut ceva legat de BlitzMax pe thread-ul de la AI. Intrebarea prorpiu-zisa este ce limbaj ai folosit? A doua intrebare este de ce ai nevoie de atat spatiu pe hard disk? Pentru texturi or what? Ca tot veni vorba de texturi, banuiesc ca pot adauga , printr-un meniu evetual, texturile mele. O alta intrebare, care de fapt este compusa din mai multe "sub"-intrebari este legata de memorarea terenului si de randarea lui. Ca sa fiu mai clar, cand randezi terenul folosesti vreo tehnica speciala gen ROAM ( Realtime Optimally-Adapting Meshes ) sau LOD ( Level of detail )? ( ROAM si LOD sunt km acelasi lucru dar whatever...ROAM e mai specializat pt teren ). O ultima intrebare: ai vreo metoda de generat teren aleator? [/quote:2o4g51st] Da folosesc BlitzMax cu MaxGUI shi MiniB3D. A trebuit sa imi fac cateve chestii noi pentru partea de 3D. Nu din cauza ca nu erau deja in Mb3d dar nu era exact cum le vroiam eu... E nevoie de spatziu pe hard din cauza ca in varianta pe care o sa o prezint la concurs o sa aiba multe modele de case, NPC-uri,Copaci and so on impreuna cu texturile lor, Ai-urile mob-ilor si npc-urilor. Ideea e ca pana la sfarsit programul va fi nu numai un editor de harti ci un editor global al jocului(daca asa trebuie sa ii spun). Din el o sa se faca noi creaturi,npc-uri,cladiri. Si nu ma refer la partea de modelare ci la partea de scripting. Deci in program vor fi si acele resurse de unde rezulta mai mult spatiu. Da texturile pot fi bagate in program din o fereastra care se ocupa cu asa ceva. Din pacate inca nu am implementat un sistem mai special de retinere a terenului shi nu folosesc nici o tehnica speciala dar in variante pentru concurs sper sa apuc sa implementez ROAM-ul. Inca nu este nici o metoda pentru a genera teren aleatoriu dar nu cred ca va fi greu sa implementez asha ceva :smile: Multumesc! Pana in a IX-a nu faceam informatica la scoala si nu stiam de concursul asta... [quote:2o4g51st]Acest program li se adreseaza celor care vor tine serverul, nu? De celelalte parti ale MMORPG'ului te vei ocupa tot tu sau sunteti o echipa?
Eu sunt singurul care lucreaza la acest proiect(Mai e doar cel care se mai ocupa cu grafica pe langa mine). Eu voi tine si serverul deci mi se adreseaza mie :smile:. De celalalte parti ma ocup tot eu. Este o munca destul de obositoare dar imi place ceea ce fac deci nu am nici o problema mai ales ca imi place sa lucrez singur.
Nu ma pot abtine sa pun niste intrebari legate de programare. Folosesti culling pe vertecsi la teren sau te bazezi pe optimizarile OpenGL-ului, cum ar fi vertex arrays si display lists? Sau ambele? Cam cat de mare poate fi terenul? Poti avea multi texturing? ( banuiesc ca da...dar...just asking )
Scuze ca pun atatea intrebari . You just got me curious.[/quote:3iqnjmpl] Well nu eu am facut MiniB3D dar din cate stiu(si cred ca am dreptate) folosesc culling vertecsi Terenul poate fi cam de 250-300 de segmente si sa merga cat de cat bine(cel putin la scoaterea point-view-ului) Its stupid dar nu prea am lucrat la partea de texturare deci inca nu suporta multi-texturing(but it will) [quote:3iqnjmpl]Am si eu o intrebare, putin offtopic. In ce limbaj ai inceput sa faci/vei face serverul pt. joc?
In prezent sunt 3 programe din acelasi proiect... Serverul,Clientul si Map-Editorul. Toate sunt programate in acelasi limbaj.
La ferestrele noi mai e cva de lucru deci nu pot sa le arat inca. Oricum am venit de la mare nu mai am alte treburi importante(sper) deci cred ca o sa apuc sa fac mai multe decat am planuit