Sistem de gestionare a continutului - Utilitar - Suceava - Lucrari 2016 Nationala

Informatii generale

  • Categorie: Utilitar
  • Judetul: Suceava

Descriere

Platforma numita „Sistem de gestionare a continutului” este un software utilitar creat pentru a ajuta detinatorul sa gestioneze continutul site-ului sau.
Pentru inceput, daca dorim sa accesam panoul administratorului trebuie sa adaugam in link (http://zaomedia.eu/cms/) ”/admin” : (http://zaomedia.eu/cms/admin), comanda cunoscuta doar de proprietarii sau managerii site-ului, singurele persoane care au acces la acest panou. Dupa ce ne autentificam, pe prima pagina a panoului vor aparea afisate „noutatile” , o trimitere catre pagina site-ului (frontend-ul) si comenzile despre care vom discuta mai amanuntit in cele ce urmeaza. In coltul din dreapta sus avem optiunea de a vedea din nou fronend-ul sau de a ne deloga , aceasta optiune fiind posibila din orice pagina a panoului de control.
Cea de-a doua optiune din meniu, „Articole”, reprezinta o sectiune de blog, unde administratorul poate adauga articole. In subcategoria „Toate postarie” sunt afisate toate articolele create oferind posibilitatea de a fi vizualizate, modificate sau sterse. Aici avem si un buton pentru adaugarea articolelor de unde setam titlul, categoria din care dorim sa faca parte noul articol , o descriere la care am adaugat un editor de text avansat pentru a oferi libertate administratorului sa creeze pagina asa cum doreste si informatiile seo. Avem chiar si posibilitatea de a adauga un video informativ de pe youtube prin intermediul link-ului aferent. Si posibilitatea adaugarii unei imagini reprezentative pentru acel articol. Odata adaugat, articolul va aparea pe site in sectiunea „Blog” si va fi afisat si in sectiunea „Toate postarile” din panoul administratorului. Tot din sectiunea „Articole” avem control asupra categoriilor (Articole → Categorii), unde putem adauga categoii principale sau secundare si putem modifica sau sterge categoriile deja existente.
In sectiunea „Produse”, utilizatorul poate adauga produse pentru vanzare in cazul in care acesta vrea sa vanda ceva cu ajutorul acestei platforme. Aici, ca si la sectiunea anterioara, exista un buton pentru adaugarea produselor in care sunt aceleasi campuri la care se mai adauga si un camp numit „pret”, pentru a putea fi setat pretul produsului. Dupa ce este adaugat , produsul va fi afisat in sectiunea „toate produsele” de unde il putem vizualiza, modifica sau sterge si va aparea si pe site in pagina „Produse”. In sectiunea „Categorii” avem acces la categoriile specifice produselor, unde putem adauga altele noi sau modifica pe cele existente.
O alta optiune din meniu este „Pagini”, unde avem posibilitatea sa adaugam pagini independente de articole sau produse. Putem seta ca aceastea sa apara in meniul site-ului sau daca dorim sa se deschida o fila noua cand dam click pe link-ul specific. Prima pagina din aceasta sectiune este „Index page”, pe care nu o putem sterge, insa o putem modifica si edita. Aceasta pagina este pusa in cazul in care administratorul doreste sa mai adauge ceva in prima pagina a site-ului putand seta daca sa apara sau nu. Daca ne ducem in sectiunea „Produse” din site (frontend) ,accesam pagina unui produs si apasam pe butonul comanda ne duce la un formular de comanda pentru produsul selectat. Dupa completarea campurilor si adaugarea comezii aceasta va fi trimisa pe email-ul setat din panoul de administrator la sectiunea setari si va aparea in sectiunea comezi, unde aceasta poate fi vizualizata sau stearsa. Administratorul o va vizualiza si o va trimite daca aceasta este valida, iar apoi o va sterge.
In cadrul sectiunii „Useri” din meniu, prorietarul platoformei poate gestiona ceilalti useri. El isi poate modifica propriul cont, conturile deja existente sau poate adauga noi utilizatori. Un user poate avea doua roluri, cel de administrator in care are control deplin asupra panoului de control si cel de manager in care poate avea acces la articole si la produse, dupa voia administratorului.
Ultima optiune a meniului, ofera administratorului acces la setarile site-ului. Setarile generale sunt: titlul site-ului, informatiile meta ale acestui site, email-ul si numarul de telefon vizibile in pagina de contact de pe site, textul si link-ul textului din partea de jos si link-urile catre retelele de socializare.
Dupa completarea formularului de contact de pe site, informatiile se trimit pe email la adresa setata din panoul administratorului.
In sectiunea „Design” (Setari → Design) putem seta template-ul pe care dorim sa il folosim pentru site. Acestea sunt 9 la numar si au cate un preview reprezentat de cate o imagine, acestea fiind plasate deasupra butonului de selectare. Template-urile nu au fost realizate de mine, doarece eu m-am axat in mod special pe utilitatea acestui soft, insa pentru a realiza un proiect placut vederii am folosit aceste template-uri. In afara de primele doua template-uri, restul au cateva setari speciale : layout style (normal / boxed), background color (light / dark) si cele patru culori de baza de pe site: primara, secundara, tertiara si cuaternara, pe care administratorul le poate modifica dupa bunul plac, avand chiar si o serie de presetari sugestive: clasic, preset 1, preset 2 si preset 3. Tot in aceasta sectiune putem modifica si logo-ul site-ului . Fiecare template in parte are pe prima pagina cate un slider cu trei imagini ce pot fi setate de aici. In continuare avem serviciile care vor aparea pe prima pagina doar daca doreste administratorul si sectiunea „Despre noi” in care detinatorul isi descrie site-ul creat prin intermediul acestui soft.
Asadar acest software este foarte accesibil si usor de folosit de catre orice persoana doritoare sa isi creeze propriul blog, site de vanzari sau orice alt tip de site, iar aceasta platforma poate fi oricand distribuita publicului doritor.

Tehnologii

Am folosit framework-ul PHP numit CodeIgniter, doarece are o performanta exceptionala in ceea ce priveste timpul de executie, ceea ce este necesar unui astfel de software. Am folosit php orientat pe obiecte.
Editorul avansat de text se numeste ckeditor, iar in completarea sa, pentru adaugarea de poze si continut mai dinamic am folosit ckfinder, amandoua fiind resurse open-source.
Ca framework pentru design am folosit bootstrap, facandu-l responsive, iar restul sunt framework-uri de design aferente template-urilor folosite, neavand importanta in utilitatea soft-ului.
Fiind pus pe un host, acest soft poate fi utilizat de pe orice dispozitiv cu un browser conectat la internet.
In ceea ce priveste securiatea parolele sunt criptate, iar fiecare formular afiseaza mesaje de eroare specifice in cazul in care s-a gresit ceva la completare.
Alte tehnologii folosite au fost: HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL.

Cerinte sistem

Deoarece software-ul este online, acesta nu necesita nici un fel de cerinte de sistem.

Realizatori

Victor Tudosa

  • Scoala: Colegiul National Mihai Eminescu Suceava
  • Clasa: 11
  • Judet: Suceava
  • Oras: Suceava

Alina Faluta

  • Scoala: Colegiul National Mihai Eminescu Suceava
  • Clasa: 11
  • Judet: Suceava
  • Oras: Suceava

Screenshots