În zilele noastre, problema traficului este mai mare ca niciodata. Cea mai mare parte din timpul nostru este petrecut in blocajele de circulaţie si datorita acestui lucru avem întotdeauna o scuză pentru întârzieri (la locul de muncă, la şcoală, sau la intalniri).
M-am gandit cum sa pot rezolva această problemă, având în vedere că tehnologia a evoluat în ultimii ani. Apar din ce in ce mai multe obiecte care utilizeaza fizica cuantica pe o rutina zilnică (becuri, alarme casa, dispozitive automate de spray, stropitoare de iarba si asa mai departe), astfel încât am considerat că o soluţie bună va fi utilizarea celulii fotoelectrice atunci când vine vorba de cursivitatea in trafic.
SmartLights este un instrument de gestionare a traficului auto real - time, folosind datele culese de către celula fotoelectrica (principiu electromagnetic). Celula fotoelectrică oferă datele de intrare (reprezentat de numărul de maşini care sunt in intersectie) catre algoritm, care decide optim modul de trecere a masinilor, astfel încât timpul mediu de aşteptare sa fie minimalizat. Utilizand elemente matematice, algoritmul analizeaza situaţii diferite, aşa că cel mai bun caz este întotdeauna alese pentru a fi executat. După efectuarea unei serii de teste, am ajuns la concluzia că în medie, timpul de aşteptare este minimizat folosind acest software.
In orice caz, nu partea grafica a acestui soft reprezinta punctul lui forte. De fapt, tot ceea ce face softul meu este sa redea vizual simularea algoritmului de aceea nu se incadreaza in tiparele clasice ale unui program ce participa an de an la infoeducatie, dar daca bine-mi aduc aminte si Bogdan Bocse a castigat cu un simulator…desi mult mai complex, dar era un simulator.
Asa cum vad eu problema, softul tau este mai degraba destinat cercetarii. E greu (daca nu imposibil) sa transmiti fiecarei masini un semnal gen “tu treci acum” sau “executa manevra X” si e cu atat mai greu sa garantezi ca soferii vor face ceea ce li s-a spus (mai ales in Bucuresti).
Asa ca, ar trebui sa te concetrezi pe doua lucruri: 1. Cum simulez traficul in conditii cat mai apropiate de cele reale ? (nu in conditiile ideale) Astfel ai putea sa urmaresti ce probleme apar, sa faci statistici, sa simulezi diverse scenarii. 2. Cum optimizez comportarea unui mecanism de dirijare (i.e. semafor) astfel incat sa fluidizez traficul, in diverse conditii de aglomerare, respectiv pe fiecare strada/sens ? Exista deja (in tarile mai civilizate) semafoare care comuta in functie de directia care e mai ocupata. Ar fi frumos sa simulezi/testezi modele de genul asta.
Oricum, aplicatie e foarte interesanta si vom avem timp s-o discutam pe larg
Asa cum vad eu problema, softul tau este mai degraba destinat cercetarii. E greu (daca nu imposibil) sa transmiti fiecarei masini un semnal gen "tu treci acum" sau "executa manevra X" si e cu atat mai greu sa garantezi ca soferii vor face ceea ce li s-a spus (mai ales in Bucuresti).
Asa ca, ar trebui sa te concetrezi pe doua lucruri: 1. Cum simulez traficul in conditii cat mai apropiate de cele reale ? (nu in conditiile ideale) Astfel ai putea sa urmaresti ce probleme apar, sa faci statistici, sa simulezi diverse scenarii. 2. Cum optimizez comportarea unui mecanism de dirijare (i.e. semafor) astfel incat sa fluidizez traficul, in diverse conditii de aglomerare, respectiv pe fiecare strada/sens ? Exista deja (in tarile mai civilizate) semafoare care comuta in functie de directia care e mai ocupata. Ar fi frumos sa simulezi/testezi modele de genul asta.
Oricum, aplicatie e foarte interesanta si vom avem timp s-o discutam pe larg
Bafta la prezentare !
Si mie mi se pare ca are o tenta puternica inspre directia cercetare. Stiu de exemplu ca la noi la facultate se cerceteaza despre ceva tot in domeniul automobilelor (colisiuni,etc) cat si pentru fluxul circulatiei in orasele moderne
Asa cum vad eu problema, softul tau este mai degraba destinat cercetarii. E greu (daca nu imposibil) sa transmiti fiecarei masini un semnal gen "tu treci acum" sau "executa manevra X" si e cu atat mai greu sa garantezi ca soferii vor face ceea ce li s-a spus (mai ales in Bucuresti).
Asa ca, ar trebui sa te concetrezi pe doua lucruri: 1. Cum simulez traficul in conditii cat mai apropiate de cele reale ? (nu in conditiile ideale) Astfel ai putea sa urmaresti ce probleme apar, sa faci statistici, sa simulezi diverse scenarii. 2. Cum optimizez comportarea unui mecanism de dirijare (i.e. semafor) astfel incat sa fluidizez traficul, in diverse conditii de aglomerare, respectiv pe fiecare strada/sens ? Exista deja (in tarile mai civilizate) semafoare care comuta in functie de directia care e mai ocupata. Ar fi frumos sa simulezi/testezi modele de genul asta.
Oricum, aplicatie e foarte interesanta si vom avem timp s-o discutam pe larg
Bafta la prezentare !
Hai sa-ti explic: 1. Eu coordonez semafoarele, nu masinile. 2. Teoretic acest mecanism este independet de orice statistici. De fapt asta e rolul lui: avand in vedere ca e real time, de ce mi-ar trebui statistici? 3. Folosesc un fel de algoritm greedy, astfel ca sunt sigur ca solutia pe care o ofer eu semaforului e cea mai buna. 4. Ca sa fac legatura intre strazi cum zici tu, sa comut in functie de traficul general ar trebui sa folosesc teorii de grafuri planare si asta necesita o munca imensa. Avand in vedere ca sunt clasa a 12-a nu am reusit decat sa-l fac sa functioneze pe 4 intersectii. De fapt, algoritmul meu ar functiona pe orice intersectie, numai ca doar pe 4 are si reprezentare grafica.
hai bah ca asta e super tare faza. Am vazut-o si eu, s-a implementat in orase importante din Romania faza cu semafoarele inteligente.
respect celui ce a facut softul asta.
Asa ceva nu s-a implementat inca nicaieri in lume. S-au folosit alte sisteme asemanatoare, dar nicidecum in Romania. La noi exista doar acele "trasee verzi", adica semafoare sincronizate, dar acela e un lucru banal comparativ cu o retea de semafoarte inteligente.
hai bah ca asta e super tare faza. Am vazut-o si eu, s-a implementat in orase importante din Romania faza cu semafoarele inteligente.
respect celui ce a facut softul asta.
Asa ceva nu s-a implementat inca nicaieri in lume. S-au folosit alte sisteme asemanatoare, dar nicidecum in Romania. La noi exista doar acele "trasee verzi", adica semafoare sincronizate, dar acela e un lucru banal comparativ cu o retea de semafoarte inteligente. Atunci ai putea castiga foarte mult daca l-ai oferi/implementa pentru ministerul transporturilor:D
Odata ajunsa la o concluzie finala si irevocabila, fara nicio alta directie de studiu, cercetarea se termina.
Cercetarea urmeaza si ea legea de auto-conservare, motiv pentru care scopul ei este sa nu se termine niciodata. Pentru ca odata cu ea, s-ar termina si finantarea
Odata ajunsa la o concluzie finala si irevocabila, fara nicio alta directie de studiu, cercetarea se termina.
Cercetarea urmeaza si ea legea de auto-conservare, motiv pentru care scopul ei este sa nu se termine niciodata. Pentru ca odata cu ea, s-ar termina si finantarea :stuck_out_tongue:
Ca sa fiu in ton cu atmosfera: Cercetarea este procesul prin care descoperi care strazi sunt fundaturi.
Consider ca atunci cand ai terminat de analizat toate strazile se incheie si procesul de cercetare si nu-ti ramane altceva decat sa circuli doar pe strazile lipsite de fundaturi.