StarLine Messenger este un sistem de mesagerie instanta ce functioneaza in retea proprie.
Aceasta aplicatie permite expedierea de mesaje in timp real in orice colt al lumii.
StarLine Messenger dispunde de o interfata grafica atractiva si in acelasi timp complet editabila (suport pentru skin-uri si template-uri).
Sunt suportate atat conversatiile de tip “mesaj privat” (intre doua persoane) cat si conferintele (accesibile numai pe baza de invitatie). Programul grupeaza automat fiecare sesiune de comunicare (mesaj privat sau conferinta) in ferestre separate.
In conversatii, utilizatorii pot folosi emoticoane pentru o mai buna expresivitate si pot alege “mediul de convorbire” (environment). Fontul, culoarea si dimensiunea scrisului sunt pot fi de asemenea setate de catre utilizator.
De asemenea, programul dispune de un sistem de arhivare a mesajelor trimise si primite. Arhivele sunt stocate in fisiere criptate citirea fiind conditionata de autentificarea corecta a utilizatorului care le detine.
In modulul principal al aplicatiei prezinta o lista de prieteni (ID-uri din reteaua StarLine) cu optiuni de adaugare, stergere si editare a contactelor. Sunt suportate “mesaje status” de maxim 255 caractere. In pachetul standard StarLine Messenger este inclus si un plugin de WinAmp care poate fi configurat pentru a schimba automat status-ul din StarLine.
Suportul pentru avatare este bine implementat. O noutate fata de alte messengere:
StarLine Messenger permite optimizarea avatarelor. La alegera avatarului personal utilizatorul poate selecta exact ce parte a imaginii alese sa fie afisata in cazul in care aceasta nu este patrata si nu respecta standardele de dimensiune si format ale serverului.
StarLine Messenger prezinta in plus un modul de IRC cu ajutorul caruia utilizatorul se poate conecta la orice retea de IRC.
Tehnologii
Turbo Delphi (pentru client) C++ & MySQL (pentru server)
Cerinte sistem
Consuma maxim 30MB/RAM la rulare. Recomand un sistem cu minim 128MB/RA. Ruleaza sub Windows (testat sub XP, teoretic merge si sub 98). Se comporta bina si in Linux (rulat cu WINE)
In varianta demo 0.9 pe care am trimis-o acum nu poti trimite fisiere.
Pana la Galaciuc, vor fi implementate in plus:
- transferul de fisiere Peer to Peer
- comunicari audio
Emoticoanele folosite se pot schimba… Se pot instala “scheme” noi de emoticoane. Daca folosesc schema de la Yahoo nu inseamna ca e o copie a binecunoscutului messenger (Gaim foloseste aceiasi schema Yahoo si nu e o clona dupa Y!)
Deocamdata nu suporta webcamuri.
Dupa cum am spus, un element de noutate (adica care nu se regaseste la Yahoo sau MSN sau AIM sau GAIM…) este optimizatorul de avatare, care te lasa sa selectezi exact ce parte a imaginii sa afisezi, spre deosebire de Yahoo de exemplu care iti “decupeaza” pur si simplu un patrat din imaginea ta.
O alta diferenta intre Yahoo si StarLIne este aspectul mai putin comercial (zic eu). Nu am ad-uri si nici nu intentionez sa pun.
Optiunea de invisible merge partial (comanda directa la server )… Serverul iti da posibilitatea sa setezi optiuni de stealth pentru fiecare contact in parte… aceste optiuni nu sunt implementate in acest demo dar vor fi prezente pana la Galaciuc.
Cand am realizat aceasta aplicatie nu am vrut sa “rivalizez” cu Yahoo-ul care oricum va face mereu mai multe chestii decat pot eu sa fac.
Acestea fiind spuse, te invit sa downloadezi DEMO 0.9 de aici
Foloseste o componenta gratuita modificata de catre mine pentru a se integra mai bine cu cerintele aplicatiei. Componenta se cheama THtmlLite.
[EDIT]
Am rezolvat problema cu “Buzz”-ul care dura o vesnicie si care putea fi apasat de 10 ori pe secunda… acum puteti mai rar (cam la 5 secunde). De asemenea am adaugat cateva Hinturi pe butoane ca sa va descurcati mai usor in interfata
Interfata nu e prea friendly mi-a luat 3 minute sa gasesc un buton add de group si de add contact. Cu o interfata mai curata si mai putin hi-tech cred ca ar merge mai bine.
Merge sa vorbesc cu celalalt daca nu am ip real? :smile:
Sigur. Conversatiile si chiar si pozele sunt transmise prin server. Transferul de fisiere va fi implementat momentan numai prin conexiune directa (Peer-To-Peer). Conexiunile directe se realizeaza dupa ce serverul verifica posibilitatea de acceptare a conexiunilor de catre ambii participanti la transfer. Daca un client nu accepta conexiuni dar partenerul sau da, transferul va fi executat. Conexiunile directe nu se pot realiza daca ambii clienti sunt in imposibilitatea de a accepta conexiuni (situatii mai rare: ex. ambii sunt clienti in retele LAN diferite). Daca cei doi parteneri de transfer sunt in aceiasi retea, conexiunea se va realiza folosind IP-urile lor locale.