Informatii generale
- Categorie: Educational
- Judetul: Bacău
- Surse: GitHub - sofiamagirescu/Programel: Soft Educational InfoEdu
Descriere
„STIMIA” este un soft educațional care îl ajută pe utilizator să se cunoască mai bine și să evolueze din punct de vedere emoțional și senzorial, contribuind semnificativ la starea de bine și la modul în care el înțelege lumea din jur. Utilizatorul are acces la conținut educațional personalizat creat de specialiști din domeniul psihologiei, lecții video, dar și scrise, pentru a putea reține informațiile importante despre emoții, stări, hipo-activare, hiper-activare, expunerea senzorială etc. Prin activități și provocări personalizate, printr-un asistent virtual cu inteligență artificială și printr-un jurnal digital care se completează automat, utilizatorul își poate urmări evoluția și, treptat, prin formarea obiceiurilor pe care aplicația le promovează, ajunge să se înțeleagă mai bine pe sine și să fie echilibrat, învățând să fie atent la modul în care se simte și în raport cu lumea din jur. Softul este bazat pe metoda de învățare „Kata”, inspirată din practicile și filozofia „Lean” dezvoltate în Japonia, care pune accent pe învățare prin formarea de obiceiuri, ceea ce înseamnă că utilizatorul nu va fi epuizat, iar ce învață va rămâne pe termen lung. Doza zilnică de activități în aplicație îl face pe utilizator să fie interesat și să nu se plictisească, mergând pe principiul „câte puțin în fiecare zi”.
Tehnologii
Front-end:
- Xcode / SwiftUI (Utilizate pentru dezvoltarea interfeței grafice și a funcționalităților de bază ale aplicației educaționale.)
- Adobe Illustrator (Folosit pentru crearea elementelor grafice vectoriale personalizate, precum iconițe, logoul, emoticoane etc.)
- Adobe Photoshop (Utilizat pentru editarea și optimizarea imaginilor și a materialelor grafice.)
- Adobe Animate (Folosit pentru crearea animațiilor interactive care îmbunătățesc experiența de învățare.)
- Adobe XD (Utilizat pentru prototiparea și designul interfeței aplicației.)
- HTML (Folosit pentru structurarea conținutului web al provocarilor.)
- CSS (Utilizat pentru stilizarea și prezentarea vizuală a provocarilor.)
- JavaScript (Folosit pentru adăugarea funcționalităților dinamice și interactive ale provocarilor.)
Back-end:
- SwiftData (Folosit la nivel local pentru gestionarea și stocarea datelor sensibile și private ale utilizatorului.)
- CloudKit (Utilizat pentru stocarea și sincronizarea datelor în cloud, orice schimbare fiind reflectată în timp real pe toate dispozitivele cu același cont de iCloud.)
- Firebase (Folosit pentru atât pentru stocarea conținutului educațional, de pildă videouri, articole, cat și pentru notificări push.)
- CoreML / CreateML (Folosite pentru antrenarea, implementarea și rularea machine learning-ului, cum ar fi recunoașterea obiectelor și a culorilor.)
API-uri:
- OpenAI API (Utilizat pentru integrarea funcționalităților avansate de procesare a limbajului natural, ce iau viață sub forma asistentului nostru virtual, Stivie.)
- HealthKit (Folosit pentru monitorizarea și gestionarea datelor de activitate fizică, necesar pentru provocări.)
- Apple Screentime / Device Activity (Utilizat pentru monitorizarea timpului petrecut pe dispozitiv în scopuri educaționale, necesar pentru provocări.)
Cerinte sistem
Iphone / Ipad cu cel puțin iOS 13.0, cel puțin 2 GB RAM, procesor A9
Mac cu cel puțin MacOS Catalina, cel puțin 4 GB RAM, orice procesor Intel sau Apple Silicon
Procesor cu cel puțin Apple M1
Conexiune la internet
Aplicația are 80 MB.
Realizatori
Sofia Maria Măgirescu
- Scoala: Colegiul Național „Ferdinand I” Bacău
- Clasa: 11
- Judet: Bacău
- Oras: Bacău
Calin-Petru Gavriliu
- Scoala: Colegiul National ,Ferdinand I" Bacau
- Clasa: 9
- Judet: Bacău
- Oras: Bacău