Tehnici de programare - Soft - Buzau - 2011 Nationala

Informatii generale

  • Categorie: Soft
  • Judetul: Buzau

Descriere

Aplicatia contine explicatii si rulari pas cu pas ale unor algoritmi bazati pe programare dinamica , backtracking , recursivitate si divide et impera . Scopul aplicatiei este de a ajuta profesorii in predarea acestor 4 tehnici de programare , esentiale in concursurile de informatica

Tehnologii

C# , .NET Framework 3.5

Cerinte sistem

Windows , .NET Framework 3.5

Realizatori

Boac? Cosmin

  • Scoala: Colegiul National Alexandru Vlahuta
  • Clasa: 11
  • Judet: Buzau

Screenshots

Codul din imagine este scris de utilizator sau sunt doar cativa algoritmi din care poti sa alegi?

Sunt cativa algoritmi din care poti alege . Mai precis cate unul din fiecare metoda . Acestia sunt : algoritmul de generare al permutarilor , algoritmul pentru problema damelor , algoritmul pentru cel mai lung subsir crescator si algoritmul de cautare binara .

Pentru a face simularea grafica atat a codului(cu linia curenta) cat si animatia in care iti arata stiva etc… folosesti GDI sau ceva mai superior?

Folosesc GDI . Banuiesc ca ar iesi mult mai bine in flash sau WPF dar din pacate nu stiu nici una nici alta :smile: .

Nu este neaparat, eu ma gandeam la directx pentru 2D si de aceea am intrebat. Referitor la backtracking elevul poate introduce valorile lui si cate valori vrea?

Nu stiu exact la ce valori te referi . Daca te referi la ordinul permutarii atunci da , elevul poate introduce ce ordin vrea , si de cate ori vrea daca te referi la alte valori pe care ar vrea sa le vada in cursul executiei atunci nu . Oricum eu consider ca programul afiseaza toate valorile relevante pentru intelegerea algoritmului .

In printscreen se vad 3 valori 1 3 5 , am intrebat daca elevul poate sa isi aleaga el alte valori. De exemplu 4 valori 6 9 8 4. Si mai ma referam daca si la alti algoritmi de exemplu programare dinamica etc…

La algoritmul de dinamica ( cel mai lung subsir crescator ) sirul este dat de elev. La backtracking nu deoarece nu mi s-a parut necesar , dar se poate rezolva . Am sa implementez si asta. S-ar putea sa fie de ajutor pentru demonstrarea flexibilitatii algoritmului .

Daca ai introduce si un algoritm pe grafuri, din punct de vedere grafic ai putea imbunatati mult soft-ul. Exista un castigator de acum cativa ani cu asa ceva.

Mult succes!

In imagine apare in stiva un element cu valoarea 5.
Daca i <= ordinPermutare, cea mai mare valoare din stiva ar trebui sa fie 4.
E ceva gresit la tine sau pierd eu ceva din vedere?

Era gresit la mine . Multumesc pentru observatie . Se pare ca uitasem sa modific ordinul permutarii la submit ( cel predefinit era 5 ) .