3DG (redenumit din Ageis) este un engine de jocuri 2D/3D cu performante de ultima ora scris dar care de asemenea funtioneaza pe orice calculator. Este scris cu portabilitatea in minte astfel in cat va rula pe platformele windows/linux/ mac os. Depinde de putine librarii astfel incat dimensiunea este redusa si viteza este marita.
Tehnologii
C++,OpenGL,DirectX,libpng,zlib,libjpg
Cerinte sistem
OpenGL 1.1/DirectX 9.
Fiind un API spec-ul sistemului influenteaza doar performanta dar nu impiedica rularea.
Salut, ma bucur mult ca ai reusit sa vii si anul asta, tot cu un engine 3D. Felicitari pentru ca te-ai gandit sa-l faci cross-platform. Banuiesc ca poate fi compilat si intr-un .so si folosit de orice limbaj care citeste librarii, nu doar dll-uri. Sunt curios, ce caracteristici are formatul personal de imagini? Este cumva apropiat de raw data, pentru incarcari rapide, sau SID? Poate stoca, de exemplu, si mipmap-urile in acelasi format? Include bump, specular, occlusion in acelasi fisier?
Multa bafta la prezentare! Nu uita sa ai niste exemple mind-blowing si convingatoare!
Salut. M-am gandit sa il fac cross-platform si momentam codul trebuie sa ruleze in teorie pe linux dar inca nu am nici o masina cu linux pe ea. Banuiesc ca o sa fac un VM sau ceva ca sa testez si probabil voi repeta procedura si pentru mac os daca reusesc sa emulez bine. Formatul propriu nu este decat un format in care sunt bagate mai multe png-uri prelucrate si niste date in plus. Asa cum am specificat e un format de imagini nu de texturi. Nu include mipmap-uri sau altceva dar planuiesc un format propriu si pentru texturi. Oricum am avut castig de memorie(VRAM & HDD) folosita chiar si de 90%+ fata de un png normal. Intr-un caz foarte nefericit castigul poate sa fie chiar de 0%. Engine-ul deocamdata e 3D in teorie. OpenGL e 3D deci si un 2D e defapt tot 3D. Pana acum nu am avut timp sa lucrez mult la el dat fiind bac-ul si probabil ca tot nu o sa am timp cu admiterea si toate cele asa ca nu stiu daca are sens sa ma arunc si in 3D adevarat. Prefer sa am un engine 2D testat perfect cu exemple bune si tot ce trebuie decat un engine 2D+3D care sa mearga incet, fara exemple si pur si simplu prost scris. Cu exemplele e foarte greu pentru ca nu am de unde sa scot grafica profesionala.
Jobul tau e de programator, nu de designer Atat timp cat ai un test case elocvent, nu neaparat cu modele profesionale, si poti arata viteza si fiabilitatea engine-ului, totul e bine. Mult succes la prezentare!