Aplicatie a inteligentei artificiale pentru rezolvarea problemei cubului Rubik - Roboti - Vrancea - Lucrari 2015 Nationala

Informatii generale

  • Categorie: Roboti
  • Judetul: Vrancea

Descriere

Lucrarea isi propune sa rezolve problema cubului Rubik prin folosirea limbajului Prolog, respectiv prin folosirea mediului de programare Labview-EV3 al firmei National Instruments. In alta ordine de ide, prototiparea hardware a lucrarii este rezultatul utilizarii tehnologiei EV3, TETRIX, respectiv Arduino. Ca elemente de noutate principale specifice proiectului prezentat in lucrare sunt: utilizarea unor functii specifice limbajului Prolog pentru marirea puterii de discriminare a culorilor si sinergia dintre mai multe tehnologii specifice roboticii in scopul rezolvarii problemei.

Tehnologii

Proiectul ca structura hardware contine doi roboti: unul EV3, care rezolva problema cubului Rubik si un robot Tetrix/Arduino care transporta cubul Rubik pana la robotul EV3. Micro-controlerele sunt din categoria Open-source: brick-ul inteligent EV3 si placuta Arduino Uno/Tetrix. Primul se programeaza in Labview-EV3 (partea de control motoare si citire culori) si in Prolog (partea de rezolvare propriu-zisa), iar cel de-al doilea in mediul de programare Arduino/Tetrix. Senzorii sunt de tip EV3 si HiTech, iar motoarele sunt prevazute cu encodere si drivere specifice.

Cerinte sistem

minim 512 RAM si 1Ghz frecventa de lucru.

Realizatori

Andrei Marin

  • Scoala: Colegiul National “Al. I. Cuza”
  • Clasa: 9
  • Judet: Vrancea
  • Oras: Focsani

Screenshots