Web User Interface - Web - Brasov - 2010 Nationala

Informatii generale

  • Categorie: Web
  • Judetul: Brasov

Descriere

Proiectul de față a fost creat cu scopul de a prezenta avantajele tehnologiei Web moderne, tehnologie ce este prea puțin folosită la ora actuală. Astfel, se urmărește crearea unui mediu Web complet diferit față de un site obișnuit sau static, care nu oferă utilizatorului același nivel de libertate.

Deoarece serviciile Web avansează foarte repede, această interfață dorește să fie o fază de tranziție de la tehnologia obișnuită la conceptul de sistem de operare online, care va permite folosirea facilităților și a aplicațiilor fără a fi nevoită descărcarea sau instalarea acestora.

Tehnologii

HTML 5, CSS, PHP, MySQL, JavaScript (jQuery, jQuery UI, JSON, Cake-JS, Ajax)

Cerinte sistem

Pe parte de server:

  • Apache 2.2.15
  • PHP 5.2.13
  • MySQL 5.1.45

Pe parte de client:

  • Browser compatibil HTML5 cu engine de rendering rapid, accelerat pe hardware.
  • Se recomandă astfel Opera 10.70 sau Google Chrome sau Safari 4.
  • Driver video instalat (pentru a se putea folosi de funcția de hardware accelerated rendering a browserelor)
  • JavaScript și Cookie-uri activate
  • Interfața este compatibilă cu celelalte browsere (Mozilla Firefox, Internet Explorer), însă performanța va fi pe măsura engine-urilor acestora, dacă utilizatorul va dori să folosească efecte speciale pe ele.

Realizatori

Bontaș Marcel

  • Scoala: C.N.I. „Grigore Moisil”
  • Clasa: XII
  • Judet: Brasov

Screenshots


Foarte frumos :smiley:
Ar fi interesant sa faci si un fel de platforma, un API de dezvoltare a aplicatiilor web. De asemenea, relativ la tehnologii moderne, te-ai uitat si la http://en.wikipedia.org/wiki/WebGL? :bulb:

Era colegul meu de banca Vic, crezi ca nu a auzit? :smile:)

M-am uitat și peste WebGL, însă voi mai aștepta puțin înainte să îl folosesc căci vreau să văd exact cum va fi după ce vor integra O3D-ul în el. Mi se pare foarte interesant conceptul de încărcare dinamică prin Ajax a modelelor și texturilor. Asta ca să vedem și noi îngemânarea benefică între tehnologii.

Momentan, administratorul poate crea ferestre noi de tipul „articol” prin intermediul unui editor WYSIWYG sau poate dezvolta ferestre de tip „aplicație” prin intermediul unui editor simplu de text pentru scrierea codului sursă propriu-zis (de implementat pe viitor: syntax highlighting).

Pentru a fi mai interactiv și mai ușor de dezvoltat mă gândeam să creez un utilitar precum designerul de la Visual C# sau de la Qt Creator, însă nu asta are prioritate pentru mine acum.

sanctus2099

Era colegul meu de banca Vic, crezi ca nu a auzit? :smile:)


Evident, cu tine, niciodată nu-mi scăpa vreo noutate în materie de 3D :wink:
Pentru a fi mai interactiv și mai ușor de dezvoltat mă gândeam să creez un utilitar precum designerul de la Visual C# sau de la Qt Creator, însă nu asta are prioritate pentru mine acum.[/quote:2ted4dt9]
Asta chiar e interesant. Imi place proiectul. Oricum, abia astept sa vad prezentarea. Mult succes!
Ca fapt divers,
[quote:2ted4dt9]M-am uitat și peste WebGL, însă voi mai aștepta puțin înainte să îl folosesc, vreau să văd exact cum va fi după ce vor integra O3D-ul în el

de fapt, O3D-ul va integra WebGL, mai bine spus, va fi rescris pentru a-l folosi. O3D era inainte un plugin, dar Google s-a decis (si foarte bine a facut) sa fie doar o librarie de javascript acum.

Hmm, ideea imi parea clara pana cand am citit comentariile.

Aplicatia ce face de fapt? Iti permite sa creezi diverse interfete folosind tehnologiile noi?

Ce inseamna fereastra de tipul “articol” si cea de tipul “aplicatie”? Cu ce se diferentiaza? M-ai facut putin curios.

Multa bafta! :smile:

AnDrEwBoY

Hmm, ideea imi parea clara pana cand am citit comentariile.

Aplicatia ce face de fapt? Iti permite sa creezi diverse interfete folosind tehnologiile noi?

Ce inseamna fereastra de tipul "articol" si cea de tipul "aplicatie"? Cu ce se diferentiaza? M-ai facut putin curios.

Multa bafta! :smile:



Aplicația poate fi folosită ca și o interfață în toată regula, cu funcțiile de rigoare sau doar ca un simplu manager de conținut. Totul depinde de cel ce crează site-ul.

Ferestrele de tip articol sunt ca și cea mare din a doua poză, în care administratorul poate include un mesaj simplu, un text, o poveste, un articol etc. prin intermediul unui editor WYSIWYG, pe când ferestrele de tip aplicație sunt acelea care îndeplinesc un scop.

Spre exemplu, dacă adminul dorește să facă un calculator sau un convertor de unități de măsură, normal că nu va da drumul la editorul WYSIWYG, ci își va scrie direct codul sursă în dialogul pentru creare de ferestre noi.

Oricum, nu asta este important, important este că adminul poate include ce dorește în ferestrele sale și prin intermediul unui plugin pentru jQuery UI scris de mine, acesta va avea un grad mult mai ridicat de libertate asupra librăriei în sine: Poate controla pentru fiecare fereastră în parte mărimea barei de titlu, dacă are sau nu iconiță și cât de mare să fie aceasta, dacă vrea mai multe butoane pe lângă cel de închidere etc.

Așadar nu are prea multe opreliști. Și asta am mai dorit să fac: ca librăria jQuery UI să fie mai maleabilă, mai personalizabilă, pentru a putea fi implementată în proiect cu mai mare ușurința.

De aceea am adăugat și funcția de persistență. Anume că interfața ține minte tot ceea ce se întâmplă pe ea și își salvează starea. Așa că dacă facem refresh sau din greșeală face crash browserul (cine știe, mai folosim vreun beta ceva :wink:), nu va trebui să redeschidem toate ferestrele sau să găsim ceea ce citeam în prealabil, va face totul interfața.