"diploma nu are nici o valoare"?

Ma numesc Florin Chelaru, si alaturi de Corneliu Serediuc si Radu Grosuleac am participat anul trecut la Infoeducatie si am castigat locul al III-lea cu un soft educational numit ChemX. Anul acesta am inaintat o cerere catre decanatul Facultatii de Informatica din Iasi in vederea admiterii fara concurs pe baza acestui rezultat. Ni s-a spus ca rezultatul e “de-a dreptul exceptional”, dar Infoeducatie nu este in lista de concursuri considerate de MECT relevante in vederea admiterii fara concurs, ca diploma nu are nici o valoare.



Vin acum si intreb: chiar nu are nici o valoare aceasta diploma? Nu ar trebui ca in conditiile in care Infoeducatie este cunoscut ca fiind cel mai important si respectat concurs de software din tara, aceasta sa cantareasca ceva in ochii Ministerului si al facultatilor? Nu are oare aceeasi valoare ca si olimpiadele? Oare nu intram la facultate ca sa facem programare si in cele din urma sa invatam sa cream soft?



La Facultatea de Informatica din Iasi intrarea se face pe baza de dosare si o greutate semnificativa o are bacul. Mai exact, putem spune ca o pondere foarte mare o au materiile care nu au nici o legatura cu informatica (romana, istoria etc). Un absolvent de filologie va avea mai multe sanse de intrare decat unul de Mate-Info daca va fi ales ca proba optionala la bac matematica, proba care va fi cam la nivelul clasei a IX-a pt un elev de reala.



Prin urmare ar trebui data o sansa elevilor cu aptitudini informatice, care nu sunt neaparat olimpici.



Astept pareri si atitudini in acest sens atat de la elevi, care cel mai probabil sunt in aceeasi situatie cu noi, cat si de la cei care au un cuvant de spus in decizia alaturarii acestui concurs celor considerate relevante in vederea admiterii in facultati.



Florin



(voi pune acest mesaj si ca nou topic, pt cei care nu se obosesc sa citeasca reply-urile)

Sa-ti spun cinstit, eu gandesc ca nu as mai da nimanui , de la nici o disciplina o astfel de recunoastere oficiala!

As spune ca treaba sa ramana la latitudinea facultatilor.

CV-ul unui om este recunoscut de cel care angajeaza !

Daca ei stabilesc niste criterii de recunoastere a unor calitati, sa poarte raspuinderea si sa nu astepte “validari” de la altii !

O sa depun, asa cum am mai depus, eforturi sa se rezolve si aceasta problema!

Motivatia voastra trebuie sa fie insa, lupta cu voi insiva!

Va voi ajuta atat cat pot eu!

Cunosc problema, eu sunt in aceeasi situatie. Parerea mea este ca aceasta diploma foloseste doar la CV.



In ochii angajatorului cred ca valoreaza mai mult (sau ar trebui) munca depusa la realizarea unui produs reltiv finit in domeniu, produs care s-a bucurat de succes, decat munca depusa pentru invatarea algoritmicii. Intr-adevar, cred ca programarea proriu-zisa dezvolta foarte mult inteligenta s.a., insa ingineria soft foloseste ceea ce este deja dezvoltat si este mai greu de realizat. Cred ca o idee de program, o improvizatie pentru optimizare, depanarea la nivel cat mai de jos si de in detaliu a unei aplicatii, etc. este mult mai valoroasa decat orice informatie invatata din Cormen (prietenii stiu de ce* :wink: :wink: ). Sa nu uitam domnilor ca proiectul este scopul informaticii aplicate. Numai cine lucreaza mult stie cata munca trebuie sa depuna un om pentru a inlocui o echipa intreaga de programatori (analisti, programatori, testeri, etc., marea lor majoritate licentiati) sa realizeze un proiect care din multe puncte de vedere concureaza cu proiectele aflate pe piata, pe care s-au dat bani buni. La un moment dat, se poate spune ca micul programator de liceu duce munca de cercetare in domeniu, mai ales ca de cele mai multe ori depaseste nivelul colegilor sai sau a profesorilor si nu prea are cine sa-i arate ce si cum.



Inchei spunand ca am cunoscut o gramada de studenti de la facultati de profil carora le-am dat ceata la destul de multe chestiuni legate de informatica (in general) si vreau sa intreb: CINE MERITA SA STUDIEZE LA FACULTATEA RESPECTIVA? EL, CARE INCA NU STIE PE CE LUME TRAIESTE SAU EU, CARE AM MUNCIT LA PROIECTE DE MI-AU IESIT OCHII DIN ORBITE? :imp: :imp: bineinteles, mai este o intrebare: DE CE SA NU INTRU LA FACULTATE DACA NU VREAU SA INVAT VIATA LUI EMINESCU SAU CARACTERISTICILE MODERNISTE ALE LIRICII LUI ARGHEZI? Acum, in loc sa lucrez ceva care sa-mi foloseasca, stau si conspectez Comediile dlui Caragiale. Vi se pare normal? :angry:> :angry:>



Ma gandeam si eu ca ministerul educatiei, cercetarii (si tineretului) sa rasplateasca intr-un fel oamenii ca noi si sa nu ne mai bantuie cu prostiile care le fac in fiecare an la examene. Chiar nu se vede ca in fond si la urma urmei ei au de pierdut?

WAKE UP, MEN!!! :cry: :cry:

emil


As spune ca treaba sa ramana la latitudinea facultatilor.
CV-ul unui om este recunoscut de cel care angajeaza !
Daca ei stabilesc niste criterii de recunoastere a unor calitati, sa poarte raspuinderea si sa nu astepte "validari" de la altii !



Intr-adevar, cred ca cel mai bine ar fi ca fiecare facultate sa decida. Totusi nu e asa. Ministerul decide, iar facultatile se supun. Ministerul inainteaza lista cu concursurile relevante iar facultatile urmeaza cu sfintenie. Decanul Facultatii de Informatica din Iasi a spus ca oricat ar vrea, din punct de vedere juridic, nici senatul universitatii nu poate lua o astfel de decizie. Exista in lege articol care previne astfel de acte. Si atunci ce ne facem? Facultatile arunca responsabilitatea pe Minister, si pe buna dreptate in momentul asta, cand chiar nu au ce face. Sa inteleg ca nici Ministerul nu are ce face?

Nu e vina nimanui, hai sa ne spalam pe maini cu totii ! Lucrurile merg prost ? Ghinion pur !

Imi cer scuze in cazul in care exagerez. Eu imi spun parerea, care mie imi pare logica, si ma folosesc de logica pentru ca oricum trebuie sa dau la bac. Poate totusi gresesc...

Florin
incubus

Cred ca o idee de program, o improvizatie pentru optimizare, depanarea la nivel cat mai de jos si de in detaliu a unei aplicatii, etc. este mult mai valoroasa decat orice informatie invatata din Cormen (prietenii stiu de ce* :wink: :wink: ). Sa nu uitam domnilor ca proiectul este scopul informaticii aplicate.

...

Inchei spunand ca am cunoscut o gramada de studenti de la facultati de profil carora le-am dat ceata la destul de multe chestiuni legate de informatica (in general)



nu pot sa nu ma abtin sa spun ca habar nu ai ce vorbesti. citez in continuare un mare intelept din "lumea informaticienilor":

Optimizing an inefficient algorithm is like putting perfume on a pig
(Rob Kolstad)

acolo unde e nevoie de un algoritm eficient e nevoie de un informatician cu o baza teoretica solida (...prietenii stiu de ce - ca sa te parafrazez).
numai ca, in general, Joe nu se loveste de probleme dificile atunci cand programeaza aplicatii desktop, sau web. putine sunt cazurile (raportate la numarul total) in care e nevoie de un informatician, insa de multe ori un astfel de specialist poate aduce optimizari la care nici nu visezi...
aah... si nu intamplator proiectele acestea sunt mult mai bine platite.

pot sustine afirmatiile mele si cu exemple concrete din experienta mea... daca tu crezi ca e cazul.

post-ul tau tradeaza o persoana care acum 1-2 saptamani scria despre engine-uri 3D si optimizari... :unamused:

succes!

vis-a-vis de topic`ul acesta:



eu m-am resemnat de mult in ceea ce priveste recunoasterea diplomelor pentru facultate bla bla bla…

am luat locul I si III la InfoEducatie si nu ma astept la nimic pentru asta. trist pentru mine a mai fost ca am luat locul IV anul acesta la ONI (adica primul care nu ia premiu / admitere la Facultate). Inainte se dadeau o gramada de premii recunoscute. Mai mult decat atat, la alte discipline se dau si premii speciale recunoscute (chimie de ex.). Exista o regula (evit sa pun un adjectiv aici) care spune ca daca sunt mai mult de 75 de participanti se dau 5 premii, altfel se dau doar 3. Nu am inteles de ce e nevoie sa mai participe inca 20 de tipi(e) care sa obtina cate 0pct pentru a permite comisiei sa ofere 5 premii, dar m-am resemnat.



Acum sunt in sesiunea speciala de BAC pentru ca sunt in lotul de info. Asa cum am invatat la romana (apropos… e chiar frumos) si am avut noroc sa-mi cada ceea ce stiam suficient de bine, asa o sa invat si pentru admitere (cine spune ca BAC-ul la lot e lejer, ori nu stie ce zice ori se refera la BAC-urile de acum 2+ ani!). Si daca nu intru la fara-taxa o sa-mi platesc singur studiile, ca doar nu degeaba am neglijat scoala atatia ani. In “afara” nu exista conceptul de studii fara-taxa ci doar de studii sponsorizate!



Eu va urez succes si spor la invatat! Ceea ce ati invatat ati invatat pentru voi si pentru ce veti face. Scoala este totusi o alta chestiune.


Acum, in loc sa lucrez ceva care sa-mi foloseasca, stau si conspectez Comediile dlui Caragiale. Vi se pare normal?

Da. Stii de ce? Ca sa poti veni pe forumul asta si ca sa te poti exprima coerent. Poti sa ma injuri, dar si eu urasc romana. Si ce daca? Nu am dreptate? (acuma tu ma vei cita si-mi vei spune 'NU' :wink: ). In plus mie mi-au placut Comediile lui Caragiale :wink: .
Cat despre recunoasterea diplomelor de la Infoeducatie... Mai ii ceva drum. Eu nu vreau sa neg valoarea participantului si lucrarilor lui, dar daca intr-adevar se doreste recunoasterea diplomelor, trebuie un juriu competent si eventual ceva observatori din MEC (chiar nu stiu regulile, imi dau cu parerea). Si, are cineva o lista cu concursurile recunoscute (pe langa olimpiade), ca sa avem cu ce compara?
Apoi, de ce pentru premiile de la olimpiada se acorda admiteri fara concurs? Simplu: la olimpiade toti au aceleasi sanse, iar diplomele arata cat de bun este participantul, pe cand diplomele de la Infoeducatie arata cat de bun a fost proiectul, si nu neaparat cat de bun a fost autorul.

wickedman … habar n-ai.

Daca te-ai simtit lezat de chestia aia cu Cormen-ul, taci si inghite, nu bate campii degeaba. Cunosc importanta unui informatician f. bine pregatit d.p.d.v teoretic in realizarea unui proiect. Eu numai incercam sa spun ca o idee buna este mai valoroasa decat un algoritm invatat. Get the picture??? Creativitatea bate cunostiintele. AA si cand vorbeam de optimizare, sa stii ca optimizarea nu se face numai la nivel de algoritm, si nu trebuie sa fii mare si tare in informatica teoretica. Sa-ti dau un exemplu: optimizarea sistemului de comunicare in retea. Si nu ma lua cu grafuri, ca e fumata.



bla, bla, bla, wickedman… bla, bla, bla.

cavendish

Apoi, de ce pentru premiile de la olimpiada se acorda admiteri fara concurs? Simplu: la olimpiade toti au aceleasi sanse, iar diplomele arata cat de bun este participantul, pe cand diplomele de la Infoeducatie arata cat de bun a fost proiectul, si nu neaparat cat de bun a fost autorul.



In sfarsit o opinie matura. :smile:

In plus, olimpiada este un concurs cu reguli foarte clare, si unde poti fi sigur ca elevul nu triseaza in nici un fel.
La infoeducatie se evalueaza un proiect la care poate a lucrat si fratele cel mare, poate are cod luat de pe internet, etc.

As vrea sa nu incepeti sa dezbateti problema admiterilor in facultati, de ce la admitere nu se da informatica si care este scopul final al facultatii (care btw, nu este sa iesi programator, ci sa iesi inginer, programator poti sa te faci de pe acum).

Ramaneti on topic. Multumesc.
incubus

Creativitatea bate cunostiintele.


Cred ca singurele facultatati la care admiterea se bazeaza pe aceasta filozifie sunt cele de Arta. :smile:
Nu cunosc nici o facultate tehnica, de niciunde, care sa te admita pe baze de creativitate.

Nu am spus ca admiterea sa se faca pe creativitate. Am spus doar ca este mai de laudat. Oricine poate invata, dar numai la unii dintre ei le vin ideile cu adevarat sclipitoare. Dar de ce trebuie sa va mai explic voua asta?



Stii, stau cateodata si ma gandesc si eu. Ce am castigat cu adevarat anul trecut (ca sa ramanem pe topic). 600 000 lei (sau nu mai stiu cat), un tricou si o diploma? Admiratia colegilor? Lauda profilor? neurastenie, ca mi-am pierdut noptile la calculator? triplul volumului de munca la scoala intr-a 12-a, ca mi-am mancat timpul scriind programe intr-a 11-a? Nu. Cred ca am castigat un pic de experienta. Am vazut si eu ce mai lucreaza altii, am cunoscut o gramada de lume misto, si o gramada de lume mai putin misto (prietenii stiu de ce… si se si simt <avea cineva un ego de nu mai incapea in cabana>) si m-am situat asa, intr-o ierarhie care dupa cum spuneti voi este cam subreda. Ma rog. Asta este.



mi-ati stricat ziua.

incubus

si m-am situat asa, intr-o ierarhie care dupa cum spuneti voi este cam subreda. Ma rog. Asta este.

mi-ati stricat ziua.


E, sa nu exageram.
Incercam sa atrag atentia ca nu poti baza o admitere la facultate pe Infoeducatie.
In afara de asta, eu cred ca pana acum castigatorii si-au meritat intotdeauna premiile, lucrarile lor fiind originale.

“Creativitatea bate cunostiintele.”



la infoeducatie am impresia ca nu este chiar asa…

oricum, nu se dau ceva premii si pt creativitate, originalitate, inovatie?



si vivi, creativitatea de care vorbesti tu este diferita fata de cea la care se referea incubus (eu cel putin asa vad lucrurile)…

in timp ce la arte e vorba de vizual, la infoeducatie poate merge spre interactiv, utilitar… creativitatea se poate oglindi si intr-un soft in sine, nu doar in designul si grafica sa, nu?



daca tot veni vorba, eu in locul programarii, la criteriile internetics as adauga originalitate/inovatie…

e foarte importanta dupa parerea mea… cred ca pana si juriul s-a saturat sa vada softuri aproape la fel, pagni web ce nu aduc nimik nou, etc…



astfel s-ar incuraja elevii care fac ceva cu adevarat util si nu cei care (no offense) fac un soft care face aceleasi lucruri ca altele consacrate, dar de cele mai multe ori mai prost… nu intotdeauna, dar, mai ales de la un anumit nivel de complexitate, ma indoiesc ca softurile prezentate la infoeducatie depasesc modelele lor de referinta… asta se poate extinde si la pagini web… mai mult ca sigur sunt si exceptii, nu bag pe toata lumea in aceeasi oala…



se va pune problema in ce masura e posibil ca niste elevi de liceu sa aduca noutati in materie de soft si web… pe de o parte sunt de acord… ne lipseste experienta, si de multe ori (cel putin in cazul meu) cunostiintele necesare pt a duce la capat o idee mai mult sau mai putin inovativa…

pe de alta parte, daca noi, atunci cine? e firesc ca generatiile tinere sa innoiasca ceea ce fac actualii maestri, asa ca de ce sa nu fie incurajati?



eu personal sunt un pic frustrat ca nu imi prea gasesc locul in nici una din cele 2 “lumi” intre care ma aflu ca designer web, multimedia etc…

la informatica nu sunt f bine vazut pt ca flash-ul nu necesita atatea randuri de cod ca si html, C++, VB etc. si multi dintre profesori nu prea inteleg si nu accepta ca se poate si cu mai putin cod face ceva complex si util

si pe de alta parte, la arte (unde ma si indrept totusi, la facultate si nu numai), ma lovesc din nou de lipsele de cunostiinta in materie de cd multimedia, web de prezentare, interactivitate multimedia etc, a celor mai mult profesori…

putini sunt cei care nu sunt impresionati de aproape orice in domeniul asta, si si mai putini sunt cei care stiu sa lucreze asa ceva (la un nivel ridicat)… bine, de obicei pot sa spuna cu usurinta dintre 2 lucrari care e mai buna, dar si pe cea mai slaba o ridica in slavi, chiar daca nu e cazul…



astea sunt nsite probleme generale dupa parerea mea… eu termin liceul deci infoeducatie 2004 e ultimul concurs de gen la care pot participa,dar sper ca pe viitor unele lucruri si atitudini sa se schimbe la concursurile existente, sau, si mai bine, sa fie si niste concursuri care sa puna accentul pe creativitate… sau oate sunt deja si nu stiu eu???



am zis :wink:

Vivi
cavendish

Apoi, de ce pentru premiile de la olimpiada se acorda admiteri fara concurs? Simplu: la olimpiade toti au aceleasi sanse, iar diplomele arata cat de bun este participantul, pe cand diplomele de la Infoeducatie arata cat de bun a fost proiectul, si nu neaparat cat de bun a fost autorul.



In sfarsit o opinie matura. :smile:

In plus, olimpiada este un concurs cu reguli foarte clare, si unde poti fi sigur ca elevul nu triseaza in nici un fel.
La infoeducatie se evalueaza un proiect la care poate a lucrat si fratele cel mare, poate are cod luat de pe internet, etc.

As vrea sa nu incepeti sa dezbateti problema admiterilor in facultati, de ce la admitere nu se da informatica si care este scopul final al facultatii (care btw, nu este sa iesi programator, ci sa iesi inginer, programator poti sa te faci de pe acum).

Ramaneti on topic. Multumesc.

As zice, si imi cer scuze inainte sa jignesc pe cineva, ca nu am auzit o opinie mai puerila pana acum. Pai in cazul in care asa stau lucrurile, atunci care mai e rostul acestui concurs? Vreau sa zic: daca ne fac fratii mai mari programele, daca intr-adevar codurile de aici sunt furate de pe net atunci de ce va mai bateti capul cu organizarea unui concurs? Ce doriti sa demonstrati, ca nu numai olimpicii a se citi singurii care au o tangenta cu info pot lua premii? ci si plagiatorii? programatorii de doi lei?

Prin urmare ma vad silit intr-un mod umilitor sa tac din gura. Intr-adevar, diploma nu are valoare in conditiile in care se considera ca softurile care au castigat sunt plagiatoare. Avea o valoare in conditiile unei competitii informatice !

(btw: esti programator de cand incepi sa iei informatica in serios, si nu e necesar sa stii programare ca sa iti scrie pe diploma ca esti inginer)

Florin
incubus

wickedman ... habar n-ai.
Daca te-ai simtit lezat de chestia aia cu Cormen-ul, taci si inghite, nu bate campii degeaba. Cunosc importanta unui informatician f. bine pregatit d.p.d.v teoretic in realizarea unui proiect. Eu numai incercam sa spun ca o idee buna este mai valoroasa decat un algoritm invatat.



Oricine poate invata, dar numai la unii dintre ei le vin ideile cu adevarat sclipitoare[/quote:4fcy3we7]

ce legatura au ideile sclipitoare cu improvizatiile de optimizare si cu proiectele de la InfoEducatie :flushed: ? daca tu duci discutia in directia "un angajator ar trebui sa puna pret pe produsele finite VS cunostinte" atunci de unde ar trebui sa rezulte ca tu vrei sa spui "creativitatea bate cunostintele"? oare un produs finit care e in stare sa concureze cu cele de pe piata nu implica si cunostinte? e incoerent.

bineinteles ca e mai valoroasa o idee exceptionala in defavoarea multor lucruri. dar ideile exceptionale si oamenii cu astfel de idei sunt exceptional de greu de gasit. in contextul discutiei care se refera la NOI si la angajatorii unora dintre noi nu are relevanta. nu te poti antrena sa ai idei. pana "una-alta" trebuie sa fii profesionist in ceea ce faci (nu incape vorba de improvizatii).

[quote:4fcy3we7]o idee de program, o improvizatie pentru optimizare [...] este mult mai valoroasa decat orice informatie invatata din Cormen


eu stresez sintagma "improvizatie pentru optimizare" care nu poate fi mai valoroasa decat o optimizare adevarata (algoritm - in primul rand - si dupa aceea factor constant).
am "sarit" cu reply-ul meu pentru ca mi s-a infatisat tipul coder-ului cu multi ani de experienta si care sorteaza date cu bubble-sort. programator fara informatica sau informatica fara matematica = 0 cand nu vorbesti de pagini web si soft-uri educationale.


:exclamation: (mesajul meu din acest moment se disociaza de incubus) :exclamation:


deasupra tuturor lucrurilor discutate aici cred ca ar trebui ridicata urmatoarea observatie (in ton cu cea a lui cavendish): InfoEducatie este un concurs la care se prezinta (cu foarte putine exceptii) proiecte DEEEEPARTE de a indeplini vre-un standard profesional.
nu prea poti oferi admitere la facultate pentru o varza de cunostinte pe care le acumuleaza un liceean in mod mai mult sau mai putin aleatoriu. rezultatele bune la olimpiada de info (ce implica un studiu continuu, indelungat si sistematic) sunt un criteriu bun de admitere la o facultate la care se studiaza in continuare informatica si SE INCEPE predarea lucrurilor "practice" (limbaje., tehnologii whatever).

ce legatura vezi tu intre Poli/Unibuc si pehasphpe-ul nostru sau mai-stiu-eu-ce "engine 3D" facut de un pusti intr-o saptamana? crezi ca meriti mai mult sa fii admis la Facultatea de Informatica pentru ca stii rutine OpenGL sau combinatii frumoase de filtre in Adobe?

eu, spre exemplu, aveam impresia ca sunt "bazat" la SQL si baze de date dupa mai multi ani de experienta si proiecte finalizate cu succes.
desi am proiecte care lucreaza super bine cu baze de date de 1Gb+ si rapoarte complexe, o prietena de a mea, in anul II la UniBuc a invatat intr-un semestru baze de date de "5000" de ori mai mult decat stiu eu in acest moment. trebuie sa recunoastem ca majoritatea celor ca noi sunt varza in multe aspecte. cine poate sa afirme ca stie OOP / OpenGL / DirectX samd. la un nivel satisfacator-bun?

nu suntem profesionisti (poate doar cu unele exceptii) in lucrurile pentru care luam diplome la InfoEducatie. Rezultatele la ONI, pe de alta parte, certifica un nivel avansat de cunostinte in informatica.

ajung sa cred din ce in ce mai mult ca toate lucrurile trebuie facute la timpul lor si ca exista un motiv bun pentru care ora de romana si de matematica ne "streseaza" 12 ani de zile.
pasiunile noastre ar trebui subordonate unui curriculum vitae logic si ordonat... :cry:
"graba" cu care am abordat viata profesionala ne va propulsa pentru inceput in domeniu, insa odata cu trecerea timpului nu va mai avea nimic (bun) de spus si in final ramanem la fel de profesionisti ca si ceilalti care (in detrimentul nostru) isi mai aduc aminte si de orele de romana si de istorie.

peste 2 ore am proba de info la BAC. pana atunci implementez un mic feature la un proiect pentru care am incasat bani seriosi. cica trebuie sa fac niste mutex-uri :question: . nu stiu EXACT ce inseamna dar pe net zice ca din astea trebuie sa folosesc. sper sa nu ma trezesc cu surprize. (recunoasteti monologul?)
epurasu

As zice, si imi cer scuze inainte sa jignesc pe cineva, ca nu am auzit o opinie mai puerila pana acum. Pai in cazul in care asa stau lucrurile, atunci care mai e rostul acestui concurs? Vreau sa zic: daca ne fac fratii mai mari programele, daca intr-adevar codurile de aici sunt furate de pe net atunci de ce va mai bateti capul cu organizarea unui concurs? Ce doriti sa demonstrati, ca nu numai olimpicii a se citi singurii care au o tangenta cu info pot lua premii? ci si plagiatorii? programatorii de doi lei?


Nu jignesti pe nimeni.

Hai sa mai spun o data parerea mea personala, ca se pare ca am fost inteles gresit.

De ce sustin si eu ideea ca la infoeducatie sunt premiate proiectele.

Cred ca cel mai bine este sa iau un exemplu: X-ulescu a avut o idee de proiect, o idee buna dar nu senzationala (a fost ideea lui, sau cea data de colegul de banca?). Oricui a fost ideea, el a avut o viziune si s-a apucat sa o implementeze. X-ulescu este un elev tenace. Munceste la acest proiect timp de doi ani, gandeste si structureaza asa cum stie el, face greseli in diverse locuri dar le patch-uieste (asa cum stie el), oricum face si drege, pune facilitati (ca doar munceste doi ani), face proiectul sa arate bine si sa functioneze bine si corect. Ce este sub capota? Nu putem decat sa banuim si sa incercam (ca asistenti la prezentare) sa ne convingem ca a facut bine ce e acolo.

Este clar ca, din pct de vedere al acestui concurs, elevul respectiv merita sa castige. A muncit, el a facut tot, produsul final este bun.

Dar elevul nu a excelat in nici un punct al dezvoltarii proiectului.

Al doilea, Y-ulescu, face pagini web. Are talent si stie sa foloseasca Photoshop, de 1 an se da pe net si citeste tutoriale, stie sa faca o grafica de la buna in sus. Se apuca si face pagina liceului, invata php (care la facultate se invata la un curs optional si obscur, la Complemente de informatica), face tot felul de giumbuslucuri cu site-ul si iese ceva complex, bine realizat, original. Castiga, a avut grafica buna, a stiut sa faca site-ul, a stiut sa ceara pareri prietenilor si colegilor si sa tina cont de acestea in dezvoltare.

Daca tu poti sa imi spui cu sinceritate ca acesti doi elevi, care sunt castigatori pe merit ai infoeducatiei, au dovedit ca merita sa fie admisi fara concurs la facultate, eu nu mai am ce sa spun.

Cat despre scopul acestui concurs... te indemn sa citesti regulamentul.
epurasu

Prin urmare ma vad silit intr-un mod umilitor sa tac din gura. Intr-adevar, diploma nu are valoare in conditiile in care se considera ca softurile care au castigat sunt plagiatoare. Avea o valoare in conditiile unei competitii informatice !


Extrapolezi aiurea.
Normal ca juriul face tot posibilul ca evaluarea sa se faca pe munca elevului si sa se convinga ca intradevar el a facut tot ce este acolo.

Dar prin natura concursului, nu ai cum sa fii decat 99% sigur.

:fearful: Am auzit un cuvant , plagiat. WTYIT!? Cei de la concursurile de informatice sunt niste programatori hardcore , de elita…daca nu sunt, asa ne place nousa sa-i strigam cand ii vedem pe strada.

Cei de la infoeducatie sunt cei cu idei inovatoare, uneori geniale, care imbina cunostintele din mai multe arii , nu numai matematica si informatica. Cei de la infoeducatie incearca sa creeze un proiect placut si util…care sa fie savurat de toata lumea. Vi se pare usor asta!? Programatorii de elita, hardcore ce-i vedem pe la concursurile de info nu cred ca stiu diferenta dintre un soft complex si un soft mai putin complex dar cu o grafica mai placuta, accesibila.

In fine, nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceste cuvinte, sunt convins ca printre “voi” se afla multi care fac parte si din elita si din “cei de la infoeducatie”…

Unde am vrut eu sa ajung!?

Ce e mai bine pentru societate…pentru aceasta lume in care cu toti traim? Sa facem parte din elita fiind in stare sa concepem doar anumite proiecte bazate pe mii de linii de cod implementate de noi , proiect care este intales doar de anumiti oameni, cu un anumit coeficient de inteligenta…iar acei programatori de elita sa intra la facultate fara admitere sau sa facem parte din trupa celor “de la infoeducatie”…sa fim niste oameni inventivi (puteti spune ca si cei din “elita” sunt inventivi…m-am referit in acest context la altceva… :wink: ) , cu idei uneori geniale, uneori penibila, uneori chiar preluate din terte parti…dar totusi cei care au fost in stare sa realizeze ceva placut ochiului, un proiect care imbina perfect munca printre linile de cod cu acele cunostinte din diferitele “arii”…

As avea multe de spus…dar nu cred ca mi-ar ajunge cerneala pentru toate ideile care-mi trec acuma prin cap…

!!! cei care plagiaza si care nu sunt prinsi au invins sistemul…ei de ce sa nu fie felicitati???

Nu va uitati la mine cu ochii de genu :fearful: , nu , eu nu am plagiat in viata mea…dar am tot respectul pentru cei care o fac…atata timp cat pe mine nu ma afecteaza… :laughing: Nu conteaza cum obtii un rezultat, atata timp cat il obtii…cei cu bun simt sa nu o faca, cei care sunt impotriva celor amintite mai sus sa nu citeasca…

Eu subliniez urmatoarea chestie…toti cei care au contribuit la ceva prin intermediul caruia lumea a devenit mai buna…sa fie rasplatiti si de catre facultati si de catre cel de sus… <<<==== in aceasta categorie ar trebui sa intre si elite si “cei de la infoeducatie”…multumesc!

P.S - nu doresc reply la acest mesaj! :wink:

Numai Floppy a inteles ce am vrut sa zic, si, desigur, epuras.



Ma refeream la cu totul altceva. Vreau sa va explic (daca vreti, va desenez)



Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi din Iasi, Facultatea de Automatica si Calculatoare a scos anul curent trei culegeri pentru admitere: una de mate, una de info si una de fizica. Eu le-am cumparat doar pe cele care ma interesau: aia de mate si aia de info. Aia de mate are 27 de teste propuse (cu cate 10 probleme) si 5 teste din anii trecuti. Am terminat-o intr-o saptamana jumate. Aia de info are aproximativ 450 de intrebari. Am terminat-o in 4 zile.



Universitatea Tehnica Cluj-Napoca a scos anul trecut o culegere de mate. Are 1021 de probleme + 12 teste. Asta era mai grea, asa ca am lucrat la ea 4 luni.



Teoretic, sunt pregatit pentru admitere la aceste doua institutii, atata vreme cat m-am descurcat la rezolvarea problemelor. Nu pot spune ca mi-a placut sa le rezolv, dar daca a trebuit, a trebuit. Dobandirea cunostiintelor necesare pentru rezolvare nu a fost mare inginerie (daca tot vorbeam). Bun. La proiecte am muncit foarte mult, am invatat foarte mult si mi-a placut foarte mult.





Pe langa asta, cum comparati voi admiterea pe baza de dosare (mai ales pe baza notei de la bac) avand in vedere coruptia din invatamant? X-ulescu care a dat spaga si a luat 9.5 la bac (scuzati exprimarea) imi ia locul la facultate si eu raman cu diploma de la infoeducatie in mana. Frumos. Frumos.



Am spus tot ce vroiam sa spun. Cine a inteles a inteles, cine nu, nu.

Nu voi mai posta pe acest topic.

incubus

Teoretic, sunt pregatit pentru admitere la aceste doua institutii, atata vreme cat m-am descurcat la rezolvarea problemelor. Nu pot spune ca mi-a placut sa le rezolv, dar daca a trebuit, a trebuit. Dobandirea cunostiintelor necesare pentru rezolvare nu a fost mare inginerie (daca tot vorbeam). Bun. La proiecte am muncit foarte mult, am invatat foarte mult si mi-a placut foarte mult.


Imi permit sa te mai intreb un singur lucru, iar daca nu vei raspunde, intrebarea mea va ramane retorica:
Vei fi admis la facultate doar pentru ca ai rezolvat culegerile respective?