Sustinerea proiectelor sa se faca pe acelasi sistem

Vad ca a aparut o adevarata moda cu adusul calculatoarelor de acasa. Tot mai multi vin la concursuri cu calculatorul de acasa pentru ca altfel nu le merge aplicatia :disappointed: . Si am vazut o asemenea chestie dusa pana la extrem. Adica la un anumit concurs au aparut nishte tipi cu un calc adunat de ici de colo (cea mai buna componenta de la calcul personal al fiecarui membru al echpei) care ajunsese in final un pentium la multi Ghz cu 512 Ram, cu placa video GeForce FX la 128M si tot le mergeau filmuletzele pe cadre :unamused: . Parerea mea e ca nu multi au un calculator cu o asemenea configuratie. Iar in scoli, unde visezi sa fie folosit softul tau educational/utilitar s-au distribuit PIV, la 256 Ram cu placa video la 64M, configuratie pe care o au calculatoarele majoritatii romanilor.

Nu inteleg la ce bun sa mai faci un program daca nu poti sa-l folosesti. Suntem la categoria soft educational/utilitar. Scopul este acela de a realiza o aplicatie care sa poata fi folosita de cat mai multe persoane. Ori daca nici pe calcul tau super-performant nu merge bine atunci nu inteleg de ce te mai obosesti sa mai scrii programul. Oricum nu o sa-l foloseasca nimeni. :cry:

Si ar mai fi si categoria a II-a… tipi carora nu le merge aplicatia pe alte calcuri din simplul motiv ca sunt prost scrise. Ori in cazul asta chiar au muncit degeaba…

Acestea ar fi motivele pt care mi se pare ca cel mai bine ar fi sa prezinte toata lumea pe acelasi sistem, sistem cu o configuratie rezonabila. Asa ar putea fi delimitate mai bine programele de CALITATE de cele… de celelalte. Nu mi se pare corect sa apara un tip cu un program super-bun care merge numai pe calcul lui si sa fie mai apreciat decat un altul care s-a straduit sa-si faca programul cat mai accesibil, program care poate nu are atatea efecte si chestii care "iau ochii :fearful: ", dar e mai util si chiar poate fi folosit de oricine.

Voi ce parere aveti?

yo personal cred ca ai mare dreptate…ar trebui ca toti participantii sa prezinte pe acelasi sistem, indiferent de cerintele de sistem pe care le au.

mai ramane de definit sintagma ‚Äúconfiguratie rezonabila‚ÄĚ (si va rog nu-mi spuneti ca e cea din regulament‚Ķ :hankey: )





-asta e prima propusa…(este f asemanatoare cu cele pe care le-au primit liceele din orasul meu…doar ca la noi placa video e integrata)

hera: PIV, la 256 Ram cu placa video la 64M

Configuratia asta ar fi ok si din punctul meu de vedere (jocuri), dar cu alta placa grafica. Eventual se face rost de o placa grafica de la un participant si se monteaza pe compul respectiv de-alungul prezentarilor. Asa ar fi ok. Si nu cred ca ar fi multi ce ar avea de obiectat.

de ce fel de placa video ai avea nevoie cavendish?? (un GForce 2 la 32 ar fi buna?..suporta vreo 65 de extensii de OpenGL)



eu ziceam ca un:

Pentium IV (intre 1 si 1,5 Ghz)
256 SDRAM
Gforce 2 la 32 Mb
placa sunet integrata


ar fi un sistem rezonabil (nici prea prea, nici foarte foarte…) si nu stiu care dintre aplicatiile inscrise la concurs nu ar rula bine pe el…

GForce 2 la 32 este deja low. Pentru industria jocului e cam f. jos. Chiar si pt. jocu meu. Dar ar merge rezonabil pe un GForce 2 la 64. Fiindca am ceva mega de texturi de incarcat + sute de display listuri :smile:.



edit: Mediu pt game industry este GForce FX

sa luam un exemplu simplu.jocul far cry(3GB) care merge f bine pe un radeon 9200SE <FX5200.

Daca am ajuns sa zicem ca un joc gen Bumbman :smile: merge rezonabil pe un geforce 2 32mb inseamna ca nu stim ce e ala joc.ca idee:comparati si voi grafica din bombermanul lui adi cu grafica din Quake 2!! si trageti o concluzie.

si sa nu dam vina pe nr de texturi ce trebuie incarcate pt ca far cry are 3gb de texturi asa ca…

comparati si voi grafica din bombermanul lui adi cu grafica din Quake 2!! si trageti o concluzie


...oricat l-am criticat pe adi pt jocul lui (si eu, si altii :hankey: )...singura concluzie pe care pot eu s-o trag deocamdata este ca e cea mai mare prostie sa compari performantele unui joc comercial la care lucreaza zeci sau sute de programatori profesionisti cu incercarile timide ale unor pusti de liceu...

...sistemul ce l-am descris mai sus era o propunere...daca nu va place, veniti voi cu altele...(in fond si la urma urmei conteaza doar decizia organizatorillor)

...in cazul texturilor, puteti incerca sa le incarcati dinamic...(nu stiu daca asta e termenul de specialitate...adik doar atunci cand aveti nevoie de ele)
lakelake


sa luam un exemplu simplu.jocul far cry(3GB) care merge f bine pe un radeon 9200SE <FX5200.


Ce-s cu acei 3 GB din paranteze. Marimea pe hdd are vreo relevanta cu performantele? Si in plus eu am FX 5200 si far cryu o mers super (la FPS) dar ca ceapa la rendering. NU era jucabil. Harta era complet aiurea, iar optimizarile erau exact pe dos. Pe cat era mai departe un obiect/harta, pe atat se vedea mai bine si pe cat era mai apropiat, pe atat se vedea mai nasol si arata mai brut. Deci, in primul rand, hai sa nu apreciem calitatea unui joc dupa marimea pe hdd.

lakelake

Daca am ajuns sa zicem ca un joc gen Bumbman :smile: merge rezonabil pe un geforce 2 32mb inseamna ca nu stim ce e ala joc.ca idee:comparati si voi grafica din bombermanul lui adi cu grafica din Quake 2!! si trageti o concluzie.


Nu stiu daca intentionat nu ai scris corect Bomberman. Si ce rezolvam daca comparam jocul lui adi cu Quake 2? Te simti mai bine daca compari munca unor artisti cu mii de ore de experienta in modelare cu arta facuta de un programator? Eu am facut deja un joc si pot sa judec clar cat e de greu/usor. Daca eu il respect pe adi (elev in a 9-a din cate am inteles, scuze daca nu) ca a avut tupeu sa faca un joc de unul singur, tu de ce nu-l poti respecta?
lakelake

si sa nu dam vina pe nr de texturi ce trebuie incarcate pt ca far cry are 3gb de texturi asa ca...


Nici cel mai tare joc pe cel mai tare sistem nu va incarca 3 GB de texturi. Cei 3GB la care te tot referi sunt resursele totale, in care intra multe altele pe langa texturi. Si, in plus, nu toate texturile trebuie incarcate de-odata. Apoi, nimeni nu se ascunde in spatele marimii texturilor deoarece exista implementate sisteme de codare a texturilor astfel incat sa se economiseasca foarte mult (diferenta dintre un jpg si un bmp). Totul printr-un parametru in plus sau in minus.

In plus, daca tu stii atat de bine ce presupune un joc si esti atat de talentat si de informat in domeniu, te invit sa realizezi un joc care arata ca Rama de Nokia sau ca Quake sau ca Far Cry si sa observi cat de simplu este sa faci ceva care arata bine si care ruleaza bine. Si sa vezi cat de mult depind una de cealalta.

Va rog, nu va infierbantati.



Si ca sa ma bag si eu ca musca in lapte… cred ca la un joc conteaza foarte mult ideea si apoi grafica. Ca si la filmele cu efecte speciale multe si cu buget imens, dar slabe. De aceea poate, in loc sa alergati dupa grafica lacoma dupa resurse, ati putea sa meditati mai mult la ce lucruri creaza dependenta intr-un joc.



Nu uitati ca de exemplu bomberman-ul initial (Dyna) mergea pe 286 si a avut un super succes. Ca il face acum cineva cu megatexturi si nu stiu ce grafica si care merge doar pe Pentium25… tot ideea face jocul interesant.

vivi, nu poti comenta putin si despre ideea de a folosi acelasi comp si despre configuratiile propuse de noi pls.?

tripwire

vivi, nu poti comenta putin si despre ideea de a folosi acelasi comp si despre configuratiile propuse de noi pls.?


Nu sunt in postura sa comentez acest lucru.
S-a mai spus deja ca se poate prezenta pe alt computer doar daca este "neaparat necesar".
Stiti si voi care sunt resursele de care dispun scolile.

Voi atrage atentia si organizatorilor asupra acestui topic.
cavendish

Configuratia asta ar fi ok si din punctul meu de vedere (jocuri), dar cu alta placa grafica. Eventual se face rost de o placa grafica de la un participant si se monteaza pe compul respectiv de-alungul prezentarilor. Asa ar fi ok. Si nu cred ca ar fi multi ce ar avea de obiectat.



Mai spun odata ca nu performantele de masina, in particular cele grafice va vor aduce scoruri mai mari!
Nu insistati!

emil onea

Problema nu sunt texturile, efectele speciale sau alte brizbrizuri, ci calitatea soft-ului.

Spre exemplu doi programatori pot sa scrie acelasi tip de program (aceleasi optiuni, facilitati etc.). Unul dintre programe merge pe aproape orice sistem, pe cand celalalt cere resurse mari. Pe care il apreciati?

Nu conteaza doar sa scriem software, ci software de calitate.

Daca fiecare isi sustine proiectul pe sistemul adus de acasa nu putem sa observam diferenta din punct de vedere al resurselor.

Sa nu uitam ca un program trebuie sa fie portabil, adica sa ruleze si pe alte sisteme decat cel al programatorului, altfel nu poate fi folosit si de altii.

Daca este un soft educational trebuie sa ruleze pe sisteme destul de diferite (in fond, fiecare scoala s-a dotat cum a putut), iar calculatoarele din scoli nu sunt tocmai performate.

emil

Mai spun odata ca nu performantele de masina, in particular cele grafice va vor aduce scoruri mai mari!
Nu insistati!


Domnule Onea, acesta va fi ultimul meu post legat de acest aspect. Singura mea dorinta era ca prezentarile sa fie efectuate pe un sistem mai bun, cu un efort minim. Sa va dau un singur exemplu, care, evident, are legatura cu jocurile: Focul. Simularea si apropierea cu realitatea a focului depinde de placa pe care jocul va fi prezentat. De exemplu, pe Geforce 2, focul este ca si inexistent (pur si simplu performantele scad exponential odata cu adaugarea mai multor particule blenduite la simularea focului). Este pacat sa arat pur si simplu un screenshot : "Priviti cum ar arata Focul daca as rula jocul pe o placa video mai buna" din momentul in care eu am muncit si am realizat asa ceva.
Dupa cum am mai zis, acesta va fi ultimul meu post pe aceasta tema.

Iar
zeus2

Problema nu sunt texturile, efectele speciale sau alte brizbrizuri, ci calitatea soft-ului.


Faci o disociere inexistenta. Calitatea softului consta si in efectele speciale incorporate in el pe langa toate aspectele pe care bine le-ai evidentiat. Si iti dau un exemplu: Windows vs Linux. Judeca singur. Unul are briz-brizuri, ca doar auzim sunete si vedem animatii la tot pasul si la a doua zi se gasesc buguri maricele si celalalt este aproape bullet-proof (la programare). Windows a prins mai bine chiar daca costa. Asta a fost primul exemplu care mi-a venit in minte, nu vreau iar polemici de Win vs. Linux...

ok …desi sunt la web …hai sa ma bag

nu ar fi mai bine daca s-ar pune la dispozitzie un singur sistem f f bun , placa de ultima generatie … ram cat sa inotzi in iei … dar atuncia grafica

si complexitatea vor fi principalele aspecte de jurijare

si asa ii impacam pe totzi … dar nasol este ca nu se poate testa portabilitatea … la un joc …conteaza pe langa ce am spus mai sus …si portabilitate …sa mearga cat mai asemanator pe sisteme diferite …

asa ca … daca infoeducatie dispune de resurse propun testarea aplicatiilor pe mai multe sisteme cel putin doua . acestea evidentiaza …programarea grafica … si efectiv calitatea jocului

emil

nu performantele de masina, in particular cele grafice va vor aduce scoruri mai mari!



problema e ca roata se invarte in amandoua directiile, si din pacate in cealalta directie juriul nu va mai fi la fel de obiectiv: vreti sa spuneti ca daca cineva va prezenta un joc care va merge cu 10fps, va fi privit cu aceiasi ochi de catre juriu? eu nu cred, ba chiar cred ca va fi depunctat, probabil la functionalitate (or whatever criterii sunt) pe cand unul care se misca bine si arata frumos, va fi privit ca "ok, e frumos, so what? ce stie sa faca?". vi s-ar parea normal?

parerea mea e ca ar trebui toate prezentate pe acelasi calculator, insa acesta sa fie macar up to standards. acele calculatoare din scoli nu au fost gandite ca o platforma pt jocuri, ci pentru pascal si soft educational. intotdeauna, indiferent de care joc e vorba, el va avea nevoie de mai multe resurse decat un soft educational...

cavendish:Si in plus eu am FX 5200 si far cryu o mers super (la FPS) dar ca ceapa la rendering





ca ceapa?

eu am zis de la inceput ca nu ma pricep la jocuri… dar daca nu sunteti in stare sa faceti ceva sa arate bine, atunci nu va mai apucati de un joc. la un joc conteaza grafica in primul rand si gameplayu’ .mai bine ati face o camera cu o minge care sare si sa demonstrati toata maestria in programare…



si inca o data subliniez ca nu ma pricep la jocuri…

S-a mai spus deja ca se poate prezenta pe alt computer doar daca este "neaparat necesar".


am citit si eu ca se poate prezenta si pe calculatorul personal, dar acel "neaparat necesar" mi s-a parut putin cam evaziv. sincer nu imi dau seama care ar putea fi acele conditii care sa justifice prezentarea pe un alt calculator decat restul concurentilor. :question:

vivi, ai putea te rog sa ma lamuresti putin? sa stiu daca e cazul sa vin cu calcul de acas :wink: :laughing:

Acel ‚Äúneaparat necesar‚ÄĚ ar fi daca ai o bucata de hardware , sa zicem, acasa de care ai absoluta nevoie ca sa-ti mearga proiect-ul ( sa zicem intrari/iesiri firewire, sau o placa video mai buna etc).

dar cei pentru care va fi ‚Äúneaparat necesar‚ÄĚ sa modifice configuratia standard de prezentare vor fi depunctati pt acest lucru? (daca nu ‚Ķ atunci nu inteleg dc ceilalti concurenti nu pot prezenta si ei pe sistemul imbunatatit)